Avatar billede mr_mads21 Nybegynder
28. august 2004 - 12:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Starte IT-firma

Hej Eksperter!

Går for tiden og leger lidt med tanken om at starte et firma, som kan tilbyde løs hardware, og samlede computere og den slags. Det skal nærmest være som et fritidsjob, altså jeg har ingen ambitioner om at gøre det til noget kæmpe stort. Jeg ved stortset alt om hvordan det foregår, da jeg har købt adskillige computere, og bygget dem, både for mig selv og for venner og bekendte. Hvad skal jeg tænke på i en sådan sammenhæng. HVor kan jeg finde distibutører osv.

På forhånd tak!
Avatar billede mr_mads21 Nybegynder
28. august 2004 - 12:13 #1
Og de sidste linier er altså spørgsmål..
Avatar billede mr_mads21 Nybegynder
28. august 2004 - 12:16 #2
Forkert kategori tror jeg.
Avatar billede ceec Nybegynder
30. august 2004 - 08:49 #3
Hej Mads

Jeg startede selv engang på samme måde. Og har idag mit eget konsulent firma.
Ang. distributøre, kan det godt være lidt svært at komme igang da mange af dem, kræver at du køber for minimum x-antal kroner hvert år.
En god distributør at starte op med kunne være Bridema. (www.bridema.dk) De har storts set alt inden for IT, og kræver ikke at du køber for en mindre formue inden du er startet. De har dog et gebyr hvis du køber for under 5000. En lidt mere "seriøs" distributør er actebis (www.actebis.dk) Men de kræver at du køber for minimum x-antal kroner om året.
Af andre distributøre kan nævnes:

Bluecom
Rosenmeier
Sandberg
techdata

Og der findes en hel del flere som jeg ikke lige kan huske, men dette burde kunne få dig startet. Held og lykke med det...

Mvh

Ceec