Avatar billede visby Nybegynder
28. august 2004 - 11:15 Der er 3 kommentarer

Notebook brændt af?

Hej,
Noget af min familie har en ældre Tohsiba notebook. Det er så lykkeds manden i huset at for tilsluttet en anden strømforsyning til den ( med anden volt). Nu er den bare død!
Hvad kan der være sket?
Er der mon en sikring der er røget?
Eller den interne strømforsyning, hvis der er sådan noget?
Eller er den bare helt død?
Kan det min betale sig at få set på det og hvor?
Avatar billede zilladk Nybegynder
28. august 2004 - 11:27 #1
Det er meget sjædent at der sidder en sikring der er lige til at skifte. De fleste modeller har en sikrings der kan lodes på og af (hvis man kan finde nogen til det). alternativet at få skiftet bundkortet, egentligt den eneste løsning. ca pris for skift af bundkort på autoriseret værksted = 6500,-. ca. pris for bundkort (normalt kan man ikke købe dem) 4500,-
Avatar billede visby Nybegynder
28. august 2004 - 11:50 #2
Det lyder sådan set meget fornuftigt, så dit råd vil vel være at skippe den?
Den er fra '99
Avatar billede zilladk Nybegynder
28. august 2004 - 12:01 #3
jeps. du kan få en acer travelmate 2001lci til 7000,- så nej det kan vist ikke betale sif at ofre mere på den