Avatar billede ivano Nybegynder
27. august 2004 - 20:04 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Ingen kommunikation mellem computerne, men nettet virker

Hej! Jeg har lige konverteret min ADSL forbindelse hos TDC fra en PPPoE forbindelse til DHCP så jeg ikke behøvede Speedstream routeren mere, og bare kan bruge Unex switchen i stedet. Problemet er bare at jeg ikke kan oprette en netværksforbindelse imellem mine to computere. Begge to kan komme på nettet.
Når jeg konfigurerer en netværksforbindelse via Netværksforbindelser i XP får jeg til sidst en fejlmeddelelse om at konfigurationen mislykkedes, men ingen begrundelser.
Hvad er problemet?
Avatar billede and_ Nybegynder
27. august 2004 - 20:05 #1
begge pc'ere får tildelt hver sin ip....
De ligger ikke i samme subnet, så du kan ikke få forbindelse imellem dem...

Du skal have en router på...
Avatar billede ivano Nybegynder
27. august 2004 - 20:32 #2
jeg snakkede med en tdc medarbejder, men han sagde de ikke ydede support på netværk (dumme svin), men han sagde dog at det skal virke på en eller anden måde, han mente endda det var bedre end med routeren...
Avatar billede and_ Nybegynder
27. august 2004 - 21:28 #3
En ting først: (dumme svin) --> Pænt sprog! Husk på at han kun gør sit arbejde!!!!

Når begge maskiner er tilsluttet, prøv at starte en kommandoprompt:

start -> kør -> skriv "cmd" -> (sort skærm fremkommer) skriv "ipconfig"

Du vil nu får ipadressen.. Fingerregel... For at maskiner skal kunne snakke sammen uden bridges osv.. skal de ligge i samme netværk..

Det vil sige at første 3 cifre (delt med punktum) skal være de samme:

De er i samme netværk..

Hvorimod:

Er i et helt andet netværk...

Du skal sætte routeren på.. Den kan lave en dhcp, så i ender i det samme netværk som det første eksempel....!
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
27. august 2004 - 21:36 #4
jeg tænker ligesom and_ at en router er bedste løsning, personlig forstår jeg ikke at du går fra en router-løsning til en løsning uden.
men anyway, det er det du vil, og så er IPX-protokollen vejen frem til dit lille LAN
den skal installeres på begge PCere
Avatar billede ivano Nybegynder
27. august 2004 - 21:45 #5
Okay, men jeg kan så bare ikke lave noget som helst i egenskaber for min forbindelse, hvilket jeg regner med er hvor jeg skal installere IPX protokollen, her er hvad der kommer ud af at vælge installer-->protokol: http://www.netgate.dk/filarkiv1/switch_problemer.jpg
Læg bl.a. mærke til der hvor der normalt plejer at stå navnet på mit netkort... Sådan har det været siden jeg lavede forbindelsen om...
Avatar billede benneharli Juniormester
27. august 2004 - 21:48 #6
Afinstaller netkortet, og installer det igen. Hav XP cden klar. Det virker som om der er blevet fucket op i et eller andet der.

Hvad fik du ud af and's kommentar?
Avatar billede ivano Nybegynder
27. august 2004 - 21:50 #7
Forresten: _and
Jeg prøvede at køre ipconfig, og der er to forskellige adresser :( tak for hjælpen anyways... og undskyld det der med (dumme svin) jeg referede bare til TDC som har en mærkelig kundepolitik efter min mening, jeg kender ham jo overhovedet ikke så jeg kan slet ikke sige noget om ham selv... skulle have sat :P ind...
Avatar billede ivano Nybegynder
27. august 2004 - 21:51 #8
Benneharli. det har du sikkert ret i, det vil jeg gøre...
Avatar billede benneharli Juniormester
27. august 2004 - 21:51 #9
dette gøres i start-->indstillinger-->kontrolpanel-->system-->hardware-->enhedshåndtering
Avatar billede kenp Novice
27. august 2004 - 22:57 #10
hvorfor fortsætter du ikke med at bruge din router! for så vil netværket mellem dine computere virke!
Avatar billede ivano Nybegynder
27. august 2004 - 23:21 #11
Jeg har droppet routeren fordi jeg kunne ikke færdiggøre downloads (hash-fejl), og så blokerer den for for meget, så er norton meget bedre...
Nu har jeg bare et andet problem, for jeg prøvede at geninstallere driver til mit netkort, men den kom bare med fejl hele tiden, noget med: denne enhed bruges muligvis til at starte computeren, så jeg besluttede mig for at geninstallere windows xp (ikke fra bunden af), men nu hvor installationen er færdig og den vil starte på for første gang, så kommer den normale loading skærm og så sort skærm, uden der sker mere. Jeg prøver i øjeblikket at komme ind med fejlsikret tilstand, men den står bare og blinker med en streg i venstre øverste hjørne :(
Help please...
Avatar billede benneharli Juniormester
27. august 2004 - 23:25 #12
prøv at pille netkortet helt ud...

reparer xp...

sæt kortet i igen.

installer det igen...

Tjek evt. i bios om puteren er sat op til "wake on lan"
Avatar billede benneharli Juniormester
27. august 2004 - 23:26 #13
du kan hvis du trykker f8 når du starter op vælge at starte med sidste fungerende konfiguration
Avatar billede ivano Nybegynder
27. august 2004 - 23:32 #14
benneharli: ikke muligt da det er onboard
har prøvet sidst fungerende, men det er det samme... fatter hat her :(
Jeg fandt en bloodhound tidligere idag, men der stod på symantec at den var meget lav i skadeligheden...
Avatar billede benneharli Juniormester
27. august 2004 - 23:38 #15
Nå ja, du havde faktisk skrevet før at det var onboard. Så går du bare ind i bios'en og deaktiverer det der.

Du kan være helt sikker på at der er fucket op i et eller andet hvis du har fundet en virus. "En ulykke kommer sjældent alene"
Avatar billede benneharli Juniormester
27. august 2004 - 23:39 #16
deaktiver netkort i bios, og reparer igen.
Avatar billede ivano Nybegynder
28. august 2004 - 19:34 #17
Argh, det ændrer intet at deaktivere kortet. Hvad kan jeg nu gøre?
Forresten, tak for alle de gode svar...
Avatar billede benneharli Juniormester
28. august 2004 - 23:22 #18
prøv at installere "oven i". altså ikke reparere men simpelthen installere igen uden at gemme systemfiler. Du kan evt. gøre det at du hvis du har en ekstra harddisk eller ekstra plads gemmer lokale indstillinger og dokumenter for at være på den sikre side. Det er der et tool til i XP.

Så kan du derefter slette alt og starte forfra. Det er lidt skidt at du ikke kan starte op i fejlsikret, for så kunne vi tjekke for spyware og virus.
Avatar billede benneharli Juniormester
10. september 2004 - 17:09 #19
Luk lige den her hva' ;-) Bare så der ikke er point ude der ikke bliver brugt...
Avatar billede ivano Nybegynder
11. september 2004 - 12:34 #20
argh hvordan er det jeg giver pointene?
Avatar billede benneharli Juniormester
11. september 2004 - 13:50 #21
Her er et svar fra mig, så kan du dele med de andre hvis der er nogen der byder.

klik på navn ude til venstre og klik på accepter