Avatar billede no_doubt Nybegynder
27. august 2004 - 20:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ny forbindelse ?

Hvordan opretter man en ny forbindelse til bredbånd. Har netxpress
Avatar billede kajak Nybegynder
27. august 2004 - 20:05 #1
hvis du har windows XP:
skal du gå ind i kontrolpanel -> netværksforbindelser -> Filer -> ny forbindelse -> opret forbindelse til internettet -> opret forbindelsen manuelt -> opret forbindelse ved hjælp af bredbåndsforbindelse der kræver brugernavn og adgangskode -> skriv "netexpress" -> skriv 12cifrede kundenummer og adgangskode" ->udfør.

Win ME, Win98 eller 2k skal du bruge den CD som TDC har sendt til dig.
du kan få fremsendt en ny på 80808017#1#1 hvis du ikke kan finde den anden!

og hvis du har router skal den sættes op til "PPPoE"

GL & HF ;)
Avatar billede no_doubt Nybegynder
27. august 2004 - 20:10 #2
win98, og cden gør ikke noget når jeg har udfyld brgernavn og password
Avatar billede kajak Nybegynder
27. august 2004 - 20:12 #3
jamen har du router på?
Avatar billede no_doubt Nybegynder
27. august 2004 - 20:15 #4
uha, det ved jeg ikke helt, har en hvid boks......
Avatar billede kajak Nybegynder
27. august 2004 - 23:34 #5
hvad hedder den? hvis det er en Siemens, ericsson eller speedstream er det højest sandsynligt bare det modem (bridge) du har fået af TDC. TDC sælger ikke nogle hvide routere...

Det letteste du faktisk kan gøre er, at hvis du har telefon ved tdc, så kan du få konverteret din linie gratis til DHCP, hvilket betyder du faktisk ikke har brug for at "ringe op" når du skal på nettet. så skal du bare have et netkort der virker. og så er den faktisk i orden. Når du har Win98 skal du have det program der hedder winpoet installeret på din computer, (hvis du altså kun har en der sidder direkte ned i modemet). WinPoet er et gammelt møg program der laver flere fejl end hvad godt er.

Hmm så mit råd til dig er at dufår konverteret din linie, det er meget nemmere. og hvis du skal have flere på, (mere end 2.) skal du bare det antal IPer du skal bruge. og så en switch! Hotline sidder der fra kl 10 til 16 i weekenderne og 8.30 til 21 i hverdagene. og de kan fixe dit problem for dig på maksimalt 10 minutter! :)