Avatar billede zim Nybegynder
27. august 2004 - 15:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opbygning af dir struktur til e-løsning.

Hej alle...

Jeg skal bruge et god ide (måde) til at opbygge en applikation i dir struktur.
Altså en god grafisk idé til at vise:

Main
  -sub
    .us
      +ik
      +ok
    .ub
      +il
          *uj
          *pl
  -sun
  -sik

Main2
  -sub
    .kj
    .lk
      +ik
        *po
      +kh

osv & osv & osv. hvis der er nogle der forstår hvad jeg mener!
Der skal være plads til at oprette uendelige mange undermenuer, og det skal stadig være overskueligt.
Håber der er nogen der forstår mit problem.

Mvh ZiM
Avatar billede coolius Nybegynder
28. august 2004 - 11:16 #1
Hvis du laver den med en database, kan du lave en tabel der hedder:

mapper:
id, over_id, navn

over_id er id'et på den mappe den pågældende mappe er indeholdt i. og så laver du en rekursiv funktion (mener jeg nok det hedder), altså en funktion der kalder sig selv. den skulle så i php se nogenlunde sådan ud:

funtion lav_dir_struktur($over_id = '0') {
// Henter alle mapper der ligger under mappen med id'et $over_id
$result = mysql_query("SELECT id, navn FROM mapper WHERE over_id = '$over_id'");
while ($row = mysql_fetch_row($result)) {
$mappe_id = $row[0];
$mappe_navn = $row[1];
//Skriv mappe navnet
echo "$mappe_navn<br>";
//Kør funktionen igen, men nu skriver den alle de mapper der ligger under denne
lav_dir_struktur($mappe_id);
}

lav_dir_struktur();

Forstår du?
Avatar billede coolius Nybegynder
28. august 2004 - 11:17 #2
Hov glemte lige at tilføje:

De mapper der ligger øverst har så bare over_id = 0
Avatar billede zim Nybegynder
28. august 2004 - 14:33 #3
hej coolius.... Det var den grafiske opbygning af strukturen jeg mente, altså hvordan man kan få plads til eks. 23 under mapper, og stadig holde stilen i applikationen.....

mvh zim
Avatar billede zim Nybegynder
05. oktober 2004 - 13:44 #4
Ser ikke rigtig ud til at der kommer noget svar, derfor lukker jeg spm.