Avatar billede soltoften Nybegynder
26. august 2004 - 19:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

USB stik.

Jeg skal have mit USB forlængerkabel i gennem loftet. Kan man selv "sætte" et nyt stik på, hvis man klipper stikket af der er på kabelet nu. Kræver det evt. et speciel stykke værtøj.
Avatar billede ahave Nybegynder
26. august 2004 - 20:03 #1
Jeg har set et sted, at man ikke kan få usb stik til selv at montere. Men hvad med at klippe det over og samle det med kronmuffer? Jeg ved ikke om det virker, men jeg kan ikke forestille mig, at det ikke skulle. Der kan jo vise sig et problem med længden af kablet?
Avatar billede bredker Nybegynder
26. august 2004 - 20:59 #2
du kan godt klippe det 10 cm fra stikket og så lode det sammen igen , bare husk at isolere samlingerne igen
det har jeg selv gjort med godt resultat
Avatar billede car0e Nybegynder
28. august 2004 - 18:09 #3
Hvis du trækker et USB kabel så langt, skal du ha en repeater på, da du ville miste meget data over den strækning, måske så meget at modtagteren ikke kan læse fra kablet..
Avatar billede klaro Nybegynder
07. september 2004 - 19:16 #4
Du kan godt få Saml-selv-USB-stik, spørgsmålet er pris.
Men jeg ville nu lodde det sammen og bruge 5 stumper krympeflex (en til hver leder og en til "kappen".
Avatar billede soltoften Nybegynder
03. oktober 2004 - 17:44 #5
Man kan med et udmærket resultat lodde ledn. sammen igen efter at have klippet disse over, skærmen kan samles ved hjælp af sølvpapir. Et USB kabel til en trådlåsnetforbindelse kan godt forlænges til 10M uden problemer.
Ovenstående er afprøvet.
Avatar billede bredker Nybegynder
03. oktober 2004 - 17:49 #6
mon ikke de point kom til den forkerte
du lukker spm ved selv at tage point , netop ved at angive det svar jeg kom med for længe siden
Avatar billede ahave Nybegynder
03. oktober 2004 - 18:13 #7
bredker - Soloften bestemmer jo selv hvem der kom med det svar han gerne ville have! Og når det kommer til spørgsmålet om, hvem der kom med det første brugbare svar, kan jeg ikke se andet end, at din kommentar er en alternativ formulering af min! Iøvrigt kræver en acceptering af svar jo et aflagt svar, dit er en kommentar og kan således ikke accepteres som svar....