Avatar billede thomasclausen Nybegynder
26. august 2004 - 09:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Animere optegning af bogstav!

Hej Eksperter

Jeg har fået lavet mig en effekt hvor der først bliver optegnet et omrids af et bogstav og så til sidst fader der noget farve ind, men har haft store problemmer med at få det til at køre helt flydende og pænt!

Er der nogen som har set ligende effekt i en toturial eller måske bare havde en smart måde at gøre det på?

Thomas Clausen
Avatar billede barklund Nybegynder
26. august 2004 - 10:03 #1
Du kan muligvis med nogle at de eksterne SWF programmer som Swift eller tilsvarende. I Flash er der vist kun den hårde måde med at lave bogstavet, breake det, lave outline, animere outline kommer frem (nok nemmest med en maske) og til sidst fade farven ind. Kan nok ikke gøres smartere...
Avatar billede rosenberg Nybegynder
26. august 2004 - 10:21 #2
Ville man ikke kunne give lidt mere i FPS for at få det til at "gliiide" ?
Avatar billede thomasclausen Nybegynder
26. august 2004 - 10:24 #3
Okay har også lavet det på den hårde måde.
For det første tager det rimelig lang tid og for det andet kommer swf-filen til at fylde omkring 50KB og det syntes jeg er meget for 2 bogstaver som bruger 2 gange (DTDT)!

Men må lige prøve at hente prøveversioner af diverse eksterne programmer!
Avatar billede barklund Nybegynder
26. august 2004 - 10:38 #4
Kan da næppe fylde 50k for et par shapes?
Avatar billede thomasclausen Nybegynder
26. august 2004 - 10:57 #5
Nu har jeg virkelig gået det hele igennem i sømmene så der ikke var noget som ikkeskulle bruges og så fylder den 36KB, men det syntes jeg stadig er meget når man ser hvor enkel den er og at det bare skal være en intro som hurtigt skal starte og så'n!
Se selv: http://projekter.thomasclausen.dk/taekwondo/intro.swf
Avatar billede docks Nybegynder
26. august 2004 - 12:46 #6
Jeg ville nok lave omridsen om til en path og så lave en shape tween på din path (i et nogenlunde hurtig tempo) - så vil du opnå næsten samme effekt..og det er nemmer...
Avatar billede thomasclausen Nybegynder
27. august 2004 - 11:23 #7
Med hensyn til det "rosenberg" skrev så er det mere med at det ser ud som om stregen bevæger sig konstant!

Øhhh forstår ikke lige helt hvad du mener (docks) - har aldrig rigtig gjort så meget i animationer - men har også lagt fla-filen ud, så hvis du har tid kan du jo lige tage et hurtigt kig og se om det er så'n du havde tænkt det!
http://projekter.thomasclausen.dk/taekwondo/intro.fla
Avatar billede thomasclausen Nybegynder
09. februar 2006 - 23:37 #8
nåh vist på tide jeg lukker det her spørsgmål!
Avatar billede barklund Nybegynder
10. februar 2006 - 09:30 #9
Det ændrer jo ikke på rigtigheden af vores svar, at du er lang tid om at lukke :)