Avatar billede qualon1 Nybegynder
25. august 2004 - 17:54 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Online betaling med PBS

hej... jeg ville gerne vide hvordan man laver sådan at man kan lave en online betaling med dankort på en hjemmeside.. det er jo over det der PBS (eller hvad det hedder) hvordan får man gjort det?? og er der noget sikkerheds krav man skal huske?
Avatar billede m_els Nybegynder
25. august 2004 - 17:57 #1
Du skal først vælge hvilken udbyder du vil benytte. f.eks. www.dandomain.dk eller www.dibs.dk. Herefter kan du følge vejledningen på deres side
Avatar billede qualon1 Nybegynder
25. august 2004 - 17:58 #2
kan man ikke selv lave det?? skal man have det af en udbyder?
Avatar billede m_els Nybegynder
25. august 2004 - 18:00 #3
jo men det er ret dyrt. Se her: http://betaling.dk/forret/index.htm
Avatar billede m_els Nybegynder
25. august 2004 - 18:01 #4
under "betingelser og priser"
Avatar billede keysersoze Guru
25. august 2004 - 18:01 #5
du kan ikke selv lave det - der skal en sikret og godkendte forbindelse til ligesom man ikke "bare" kan kommunikere med banker etc om bl.a. pengeoverførsel og godkendelse af dankort.

Du kan læse meget mere om det her; http://www.betaling.dk/ - men under alle omstændigheder skal du vælge en udbyder (dibs, dandomain, wannafind...)
Avatar billede rasmusfakse Nybegynder
25. august 2004 - 18:02 #6
En online betaling over internettet, hva er det helt præcist du mener ???

Det sted du skal købe noget skriver du bare dit kortnummer osv..

Det er når man betaler regninger så er det med pbs, det tilmelder du inde på din netbank, eller oppe i banken... Så hver gang du får en regning bliver den betalt helt automatisk. Ret så smart ;-)
Avatar billede m_els Nybegynder
25. august 2004 - 18:04 #7
"Hvis din forretning selv udvikler sit software og hermed ikke benytter software fra en certificeret leverandør, betales en certificeringsafgift på 15.000 kr" (betaling.dk)

man kan da godt selv lave det... det er bare besværligt og dyrt
Avatar billede m_els Nybegynder
25. august 2004 - 18:05 #8
rasmusfakse>> Det er pbs der står for online betaling
Avatar billede mandalae Nybegynder
26. august 2004 - 13:14 #9
For at få online betaling på dit site skal du såmænd bare have en betalingsgateway, disse kan du abonnere på ved at betale et beløb pr måned.

Jeg ved f.eks. at www.balusta.com stiller dette til rådighed for 149,- pr måned, hvilket er det hidtil billigste jeg har set.

Det eneste du egentlig selv skal huske er at få en betalingsaftale med pbs. Dette kan du læse om på http://www.betaling.dk

/Mandalae
Avatar billede moejensen Nybegynder
05. april 2005 - 10:11 #10