Avatar billede nettips Nybegynder
25. august 2004 - 12:49 Der er 4 kommentarer

Problemer med tastatur

En Windows XP Pro-maskine har følgende problem:

Det "gamle" tastatur er begyndt at strejke, hvilket har medført at tasterne t, y og å ikke virker.

Jeg har fjernet det gamle tastatur og isat et splinternyt tastatur.
Når maskinen bootes, blinker de tre knapper på det nye tastatur et kort øjeblik, og herefter booter maskinen videre som normalt.
Problemet er at maskinen ikke detecter tastaturet yderligere - det er stendødt!

Maskinen er tjekket for virus via Housecall, og skulle være renset totalt for snavs.

Når det gamle tastatur sættes til igen, fungerer alt normalt - undtagen at tasterne t, y og å ikke virker.
Jeg har forsøgt at rense tastaturet, men de tre knapper forbliver uduelige.

Kabinettet er adskilt og alt ser normalt ud.

Hvem har et godt råd?
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
25. august 2004 - 13:03 #1
Der er måske en fejl på tastaturet. Er det et standard tastatur? Virker det på andre computere?

Hvis det slet ikke findes et tastatur vil maskinen under opstart finde ud af det, og under win 2000 fik man så denne Dybt idiotiske meddelelse (frit oversat):

"Jeg kunne ikke finde et tastatur, men pyt med det, tryk på F1, så fortsætter jeg"

:o)
Avatar billede nettips Nybegynder
25. august 2004 - 13:05 #2
F1? hæhæ - herlig Microsoftbesked...

Tastaturets t, y og å virker heller ikke på andre maskiner. Med andre ord: tastaturet er lige til at skrotte.

Problemet er at jeg ikke kan få maskinen til at opdage nye tastaturer.
Avatar billede bwyan Nybegynder
25. august 2004 - 13:41 #3
du kan have kommet til at slå understøtning af USB-Tastatur til i bios... så sker det nogle gange at nogle ps2 keyboards ikke fungerer...
Avatar billede nettips Nybegynder
25. august 2004 - 22:19 #4
Hmmm... et blik i BIOS fortæller mig ikke lige hvor dette kan være.