Avatar billede spine Nybegynder
25. august 2004 - 12:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lsass fejl/ nedlukning

Hej med jer

enkelte af vores workstations er begyndt at komme med systemmedelesen om lsass fejl om systemet lukker om et minut.. problemet er bare at de er fuldt opdaterede via SUS, og går jeg på windows update ligger der kune en enkelt opdatering til BITS og HTTP5.1, er der en ny sikkerhedsbrist i omløb uden fix, eller er der faktisk noget andet som kan forårsage denen fejl, det er lidt som om at det sker på 2 pc'er ad gangen her i huset.. vi har ca 110 pc'er stående og det er sket på 6 siden i forgårs...
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2004 - 12:48 #1
Du har selvfølgelig virusscannet PC'en ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. august 2004 - 12:52 #2
I har en pc indenfor der er inficeret med en blaster eller sasser variant.
Det er den i skal finde.
Af samme grund har vi en enkelt pc stående med ZoneAlarm indenfor og hvis dette sker kigger vi loggen igennem for at se om den er forsøgt angrebet. Der står jo ipnummeret på den skyldige.
Avatar billede spine Nybegynder
25. august 2004 - 12:53 #3
tonny>>
det var sgu da smart :) godt tænkt.
det prøver jeg lige.
Avatar billede spine Nybegynder
26. august 2004 - 16:28 #4
hej tonny.... der røg ret hurtigt en synder i fælden igår... en workstation på vort Hong Kong kontor... den blev opdateret og tilsyneladende er problemet ophørt...
Og nu vil jeg jo selvfølgelig til tid og evighed have en maskine stående på indersiden med en firewall på.... tak for tippet... læg et svar så får du de velfortjente point.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. august 2004 - 22:50 #5
Skide godt *S*
Rart at gøre nytte, så her kommer svaret :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. august 2004 - 23:07 #6
Takker for point :)
Avatar billede spine Nybegynder
26. august 2004 - 23:19 #7
det var så lidt :)
velfortjente.