Avatar billede jackass- Nybegynder
25. august 2004 - 10:15 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

DVD backup som .img

Hej,

Jeg har lavet backup af en DVD da er ked at at tage originale med på rejser m.v. Men det resulterer i en masse .VOB og .BUP filer som dog sagtens kan brændes med Nero fx.

Men hvordan "laver jeg dem om" til en .img image-fil i stedet? Det andet roder for meget.. :P

/Jack
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2004 - 10:18 #1
her er hvad du skal bruge:
http://www.softaward.com/2083.html
Avatar billede bwyan Nybegynder
25. august 2004 - 10:20 #2
Avatar billede anders4u Nybegynder
25. august 2004 - 10:23 #3
Eller hvis det er back-up af originale..... http://www.dvdshrink.org

Den kopierer og brænder på en gang.

Laver selv back-up af mine, da jeg har en søn der ikke helt forstår hvordan en dvd-afspiller virker, når man selv skal sætte en tegnefilm på.
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2004 - 10:23 #4
Du kan også rippe din DVD med DVDdecrypter
http://www.dvddecrypter.com/index.php?act=download

Den kan rippe direkte til en .img fil.
Avatar billede jackass- Nybegynder
25. august 2004 - 16:29 #5
Ja, jeg kender dvddecrypter .. men nu HAR jeg en rippet DVD, som er en masse VOB og BUP filer.. og med ingen af ovenstående programmer kan jeg se hvordan man konverterer alle disse filer til 1 står .IMG fil??

Er jeg blind, eller kan nogen forklare? :)
Avatar billede kick Nybegynder
25. august 2004 - 16:32 #6
Så skal du bruge CloneDVD til at brænd med
Avatar billede jackass- Nybegynder
25. august 2004 - 17:20 #7
Det er jo det der er hele pointen: jeg skal ikke brænde dem. Jeg skal bare have de VOB og BUP filer konverteret til een stor .img fil og gemme på harddisken..
Avatar billede fahrenheit Nybegynder
25. august 2004 - 21:14 #8
et andet rigtig godt program til at lave image-filer med er Alcohol 120%
det kan hentes her:
http://www.alcohol-software.com
eller
http://www.download.com/Alcohol-120-/3000-2646-10299562.html?tag=lst-0-1

bwyan>>> de udvikler ikke på fantomcd mere! alcohol er "nøjagtig" det samme program og virker på samme måde!
Avatar billede edbsmeden Nybegynder
26. august 2004 - 07:19 #9
Har det her udviklet sig til hvor mange programmer der kan det som Jack spør om og ikke det som han vil vide, jeg spør bare, jeg har selv set efter den med at lave img. med dekrypter, men har ikke lige kunnet gennemskue det. Det ville da glæde både Jeck og mig hvis der var nogen der viste lige det (;-))
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2004 - 09:15 #10
jackass >> Jeg vil anbefale dig at rippe din DVD igen med DVDdecrypter.
For at få den til at gemme som ISO (som er det samme som .img) vælger du bare Mode -> ISO og så ripper du din DVD som du normalt ville gøre.

Jeg går ud fra, at grunden til at du vil have en .img fil på din harddisk, er fordi den skal afspilles derfra. Og her er .iso lige så godt som .img
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2004 - 09:16 #11
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2004 - 15:31 #12
oO(Hvordan mon det går her)
Avatar billede jackass- Nybegynder
08. november 2004 - 14:28 #13
Ja det er såmænd lige så godt - bare ikke godt nok.

Facts: Jeg har en rippet DVD som er en masse vob/bup filer.
Mission: merge til en .IMG fil (ikke .ISO eller re-rip eller lignende - bare en .IMG)

Det er der måske ingen der kan svare på så?