Avatar billede planet_orion Nybegynder
24. august 2004 - 21:02 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Ang. simple scritp til overvågning af Promise mirror set

Hej Alle,

Er der nogen som lige kan give mig lidt hjælp til hvordan jeg laver et simpel script så jeg kan se hvordan mit mirror-set har det på en FreeBSD med en promise raid controller?

Jeg ved man kan bruge atacontrol, eller atacontrol show/list, men hvordan får jeg den så til at sende mig en mail med indholdet?

Kan man lave noget rigtig simplet så jeg bare kan lave en cronjob som sende indholdet et par gange i løbet af dagen?

Mvh.

Allan
Avatar billede signout Nybegynder
24. august 2004 - 23:15 #1
Hvis du bare laver et cronjob der kører atacontrol der lister status vil det automatisk blive puttet i en mail til den bruger det kører som.
Hvis du vil sende til en hel anden bruger skal du køre cronjobber og sætte
"| mail adresse@domæne.dk" bagefter

*/5 * * * * /bin/ps aux | mail hest@eksempel.dk

ovenstående linie i din cron vil sende en liste over kørende processer hvert 5. minut til hest@eksempel.dk
Avatar billede planet_orion Nybegynder
25. august 2004 - 00:24 #2
KANON, det er jo bare super smart :)

Dog jeg har arbejde med Microsoft-server i mange år, så bliver jeg bare mere og mere og mere glad for BSD!!!

Hmmm, det kunne jo faktisk være lidt frækt hvis man også kunne lavet noget simpelt kode i php som viser det samme? Nogen du måske også ved lidt om?

Allan
Avatar billede signout Nybegynder
26. august 2004 - 07:24 #3
system('atacontrol med parameter');
Avatar billede planet_orion Nybegynder
28. september 2004 - 17:56 #4
KANON!

Det dur bare...

//Allan
Avatar billede signout Nybegynder
29. september 2004 - 10:23 #5
Ja.
Så mangler du bare at trykke på den smarte "accepter svar", så spørgsmålet ikke bliver ved med at stå åbent.
Avatar billede planet_orion Nybegynder
29. september 2004 - 11:43 #6
Ja, det har jeg vist glemt...