Avatar billede thelen Nybegynder
24. august 2004 - 14:58 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hurtig start er væk

Har et stort problem, hurtig start er væk og når jeg går ind for at sætte kryds i "hurtig start" og trykker ok, så når jeg går ind igen er krydset væk. Dog har jeg et endnu større problem, når jeg åbner start, kan jeg ikke trykke på nogen af knapperne derinde. Når jeg trykker på dem sker der intet. Ville gerne ligge et screen shot op, men kan desværre ikke åbne paint heller, håber i kan hjælpe mig.
Avatar billede locturian Nybegynder
24. august 2004 - 15:05 #1
Du kunne starte med at køre en gang virus scanning...
Ellers besøge http://www.spywarefri.dk/ - de har en masse online værktøjer som du kan forsøge dig med - Hvis intet hjælper, bliver du nød til at geninstallere windows - Hvis du bare tager en "opdatering" under installering af windows, beholder du alle dine nuværrende instillinger...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. august 2004 - 15:09 #2
Har du XP ?
Så prøv en systemgendannelse fra fejlsikret tilstand.
Klik start | programmer | tilbehør | systemværktøjer | systemgendannelse.
Følg guiden og sæt systemet tilbage tilen dato før dette startede.

Når du igen kan køre programmer mv kan vi så fejlsøge for snavs.
Avatar billede thelen Nybegynder
24. august 2004 - 15:10 #3
http://thelen.dk/images/ er gemt som problem.jpg der inde. Prøver systemgendannelse.
Avatar billede locturian Nybegynder
24. august 2004 - 15:11 #4
Ja, det var selvfølgelig en idé - Hvis han altså har Windows XP eller Windows ME
Avatar billede thelen Nybegynder
24. august 2004 - 15:17 #5
Tror det virkede tonny mange tak :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. august 2004 - 16:06 #6
Velbekomme *s*
Hvis du lige vil have den checket for snavs, så følg vejledningen her:
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker du Hijackthis og smider filen i en mappe, oprettet kun til den. Kør filen, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
24. august 2004 - 16:15 #7
Kunne virkelig godt tænke mig at vide HVORFOR fejlen opstod, altså hvad der egentlig var ÅRSAGEN til fejlen.
Er der nogen der kan fortælle mig det:)

På forhånd tak for svar.
Avatar billede locturian Nybegynder
24. august 2004 - 16:28 #8
Det kan være alt lige fra virus, til et program der er forkert installeret...
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
24. august 2004 - 16:32 #9
Hmmmm, ja ok.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. august 2004 - 16:37 #10
jeanette18 > Jeg ville også gerne vide det. Men vi går efter målet, som er at løse problemet for brugeren. Når nu XP har en feature der gør at man kan vende tilbage til en kendt tilstand og derved løse problemet, så skal brugeren ikke vente på at vi undersøger årsagen til nedbruddet.
Så i dette tilfælde lærte vi ikke noget, men vi løste problemet.

Jeg lægger lige et svar, forresten ..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. august 2004 - 16:37 #11
He he, her var det.
Avatar billede thelen Nybegynder
24. august 2004 - 16:40 #12
Jeg har haft et program installeret der kunne skjule mapper, kan være da jeg fjernede det igen det skete. Gjorde nemlig igår aftes og da jeg startede den her til eftermiddag virkede det ikke.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. august 2004 - 16:43 #13
Ok, har du navnet på det program ?
Det lyder som om der er en sammenhæng.

Takker for point, forresten :)
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
24. august 2004 - 17:04 #14
tonnybrandt> hi, jo selvfølgelig er det formålet at løse problemer her i foraet, men jeg har ihvertfald ikke noget imod at kende årsagen til en fejlkilde. Som du sikkert kan fornemme er jeg blot glad for at lære så meget som muligt.