Avatar billede reimers Nybegynder
24. august 2004 - 12:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Valg af records med bestemt dato eller uden

Hej, jeg forsøger at lave et udtræk fra en mysql database. Jeg vil gerne vælge alle de records der ikke er udløbet eller som ikke har en udløbsdato. Jeg kan desværre ikke finde ud af at vælge dem uden en dato.

Har prøvet noget lignende:

SELECT * FROM content WHERE (expire > CURDATE() OR expire = NULL)

Querien vælger fint de entries med dato højere end d.d., men ikke dem uden en dato defineret.

Håber nogen kan hjælpe.

mvh. Reimers
Avatar billede chries Nybegynder
24. august 2004 - 12:34 #1
SELECT * FROM content WHERE (expire > CURDATE() OR expire IS NULL)
Avatar billede reimers Nybegynder
24. august 2004 - 12:39 #2
Hehe, okey jeg er et dræn... men tak for hjælpen :)