Avatar billede umulius Nybegynder
23. august 2004 - 23:19 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke åbne progerammer

Jeg har installeret et program men når jeg åbner det kommer følgende meddelelse.
Component COMCTZ32.OCX or one of its dependencies not corretly reg. a file is missing or invalid.
Hvad kan problemet være på pc er der installeret XP på en anden Pc også med XP kører det uden problemer
Avatar billede halifax Nybegynder
24. august 2004 - 00:34 #1
COMCTZ32.OCX eller
COMCTL32.OCX du mener?

Den siger jo, en fil mangler eler er beskadiget. Afinstaller programmet og installer igen.
Avatar billede nopsen Ekspert
24. august 2004 - 01:28 #2
der er visse programmer som kræver den fil for at virke, du kan hente den her:
http://www.ascentive.com/support/new/images/lib/COMCTL32.OCX
kopier den ind i winows system32 mappen.

skal du ikke give lidt feedback til dem der efterlyser dig i dine gamle spørgsmål?
Avatar billede umulius Nybegynder
24. august 2004 - 22:44 #3
Ok mopsen det var jeg ikke klar over
Den manglende fil er COMCTL32.OCX
Avatar billede umulius Nybegynder
24. august 2004 - 22:49 #4
Jeg har prøvet at kopiere filen ind i mappem men det hjalp ikke
Avatar billede halifax Nybegynder
25. august 2004 - 01:00 #5
Prøv med at kopiere filen til c:\Windows\System32
Det er dens placering hos mig.
Avatar billede nopsen Ekspert
25. august 2004 - 18:02 #6
ok så skal du nok registrere filen manuelt, her er en beskrivelse af hvordan du gør:

Back up your current copy of COMCTL32.OCX and copy the new version to the same file location. This file should be located in the WINDOWS\SYSTEM directory on your C: drive (for Windows NT and 2000: \WINNT\system32).

Using your mouse, click on the "Start" button and then click on "Run".

According to your Operating System, type the following command to register this library file:

Windows 95, 98, or Me:
regsvr32 \windows\system\COMCTL32.OCX

Windows NT or 2000:
regsvr32 \WINNT\system32\COMCTL32.OCX

Windows XP:
regsvr32 \windows\system32\COMCTL32.OCX

You should see a message saying "DllRegisterServer ... succeeded"

If you are getting an error telling you that the file is missing, then you are not typing the command in correctly. You will need to type it in *exactly* as as shown above for your operating system.

* Please note that there is a SPACE after "regsvr32" and before the rest of the command.
Avatar billede nopsen Ekspert
25. august 2004 - 18:03 #7
altå du kopierer filen ind i system32 mappen som jeg skrev, så går du i start-kør og skriver:
regsvr32 \windows\system32\COMCTL32.OCX

så skulle den virke.