Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. februar 2001 - 04:43 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Word laver \" om til special tegn og FUCK hvor det irriterer mig!

Hejsa :-)

Jeg har et lille problem med Word.
Jeg er ved at skrive et ASP tutorial og skriver dertil løbende kode eksempler.

Nu ligger landet sådan at word helt automatisk og ret irriterende laver tegn som

\" og \'

om til nogle special tegn som ser pænere ud i TEKST. Skrifttypen er \"Courier New\" til kode eksempler og jeg har endnu ikke funden en måde hvorpå jeg kan få word til IKKE at gøre det. Problemet ligger i at hvis man kopiere et kode eksempel fra dokumentet over i f.eks. Notepad så vil man få de der special tegn med og det fatter VBScript rimelig minus af!

Hvad gør jeg !?
Avatar billede frankgrevil Praktikant
28. februar 2001 - 05:38 #1
Gå ind under \"Autokorrektur\". Vælg fanebladet \"Autoformat under skrivning\". Fjern fluebenet ud for \"\'Lige anførselstegn\' med \'krøllede\'\".

Ja, fjern for en sikkerheds skyld ALLE flueben, for hovedparten af de andre indstillinger får du kun gavn af, hvis du skriver engelsk, og selv da er de p....irriterende.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. februar 2001 - 05:42 #2
Du har fortjent HVERT et point!! Jeg har ellers kigget over det hele, men har åbenbart overset \"Autokorrektur\" instillingerne, men jeg siger rigtigt mange gange tak!!