Avatar billede ossy Nybegynder
09. oktober 1999 - 22:08 Der er 4 kommentarer

Probs med SCSI Parallel Adapter...

Min pc kunne pludselig ikke læse fra CD-ROM-drevet, men under enhedshåndteringen kunne jeg se, at det ikke var CD-drevet, men en SCSI Parallel Adapter der meldte fejl... Da den trængte til en grundig oprydning i forvejen, valgte jeg at formatere c-drevet og indlæse Win98 i stedet for den eksisterende Win95... Jeg formaterde c:drevet og satte Win98-boot diskette i, som den indlæste... Den kunne nu ingenting!!! Blev ved med at sige Ugyldig systemdiskette - isæt en anden...
PC'en er bygget op med 2 harddiske (C: og D:) samt et CD_ROM-drev (E:) - disse er vist de eneste, der har noget med SCSI Adapteren at gøre...

Er der nogen som har gode råd??? Kan problemet ligge i BIOS'en??? Og hhvad gør jeg??? Jeg er ret lost, hvad BIOS angår...

HELP!!!
Avatar billede mr.mads Nybegynder
10. oktober 1999 - 11:29 #1
Hvis det er en ældre(ca3år+) Pc du har, skal du måske opdatere din BIOS. Her er det en god ide at kigge på producentens hjemmeside. Måske er det SCSI adapteren det er galt med, hvis du skulle have en brugsanvisning til den, er det nok smart at løbe den igennem. Det kunne jo tyde på at det var kontrolleren, da den holdt op med at virke før du begyndte på win98. Der er to muligheder enten defekt kontroller eller forkert opsætning af kontroller. Det sidste kan fx ske hvis du lige har pillet din SCSI scanner af, og kontrolleren ikke terminers automatisk.
Mvh
Mads
Avatar billede gl_nok Nybegynder
10. oktober 1999 - 20:49 #2
Det kunne mulgivis lyde som om din computer foresøger at boote fra harddisken.
Prøv at gå ind i biosen og tjek om den står til at boote fra floppy som det første.
Avatar billede rookie Nybegynder
10. oktober 1999 - 22:55 #3
ok - jeg prøver begge jeres svar af ... :o)
Avatar billede vallemanden Nybegynder
11. oktober 2004 - 00:42 #4
hmmm måske på tide at lukke