Avatar billede samtheman74 Nybegynder
22. august 2004 - 13:48 Der er 15 kommentarer

Antivirus til MS Server 2003

Hej alle

Nu har jeg kigget forskellige tråde igennem for at finde ud af hvilken antivirus der kan køre på server 2003. Jeg er desværre ikke blevet ret meget klogere.
Er der nogen der kan give mig et godt tip og meget gerne med en navn på programmet der kan klare server 2003. Det må gerne være gratis, men det er ikke et must, da jeg gerne vil ofre lidt på det.
På forhånd tak.
Avatar billede arlet Juniormester
22. august 2004 - 13:53 #1
Avatar billede samtheman74 Nybegynder
22. august 2004 - 14:03 #2
Jeg har hentet den professionelle serverudgaven af avast, men jeg har bare fået forståelse for at small server edition fra avast ikke kan køre på den "store" udgave af server 2003 Standard Edition
Avatar billede leif Seniormester
22. august 2004 - 14:06 #3
Ifølge linket fra arlet kan den udgave han har linket til kun køre på Windows 2000 eller 2003 Small Business Server udgaverne fra Microsoft.
Avatar billede leif Seniormester
22. august 2004 - 14:07 #4
Avatar billede miciver Nybegynder
22. august 2004 - 14:59 #5
Jeg bruger TrendMicro...Det virker fint, men er ikke gratis
Avatar billede leif Seniormester
22. august 2004 - 15:16 #6
Som en bemærkning nu når miciver nævner TrendMicro som er et fortrinligt forslag, så vil jeg skyde på at alle de "store" producenter er med på vognen at kunne køre på Windows 2003 server.

Hvilken man skal vælge er vel altid svært at svare på.

Jeg vil da nævne at nu har vi kørt med TrendMicro network edition i snart 1½ år med dejlig success, har ikke haft problemer med en maskine pga. af en virus, skal dog der til nævnes at alle vores emails bliver scannet for virus og er der det mindste får brugeren ikke mailen.

En anden kunne også være Panda Antivirus, kan ikke huske deres produkter, men prøv at tjecke www.antivirus.dk (Er et dansk Panda Antivirus site). Dem har vi valgt til nogen af vores maskiner som står uden for netværk.

Så jeg vil foreslå TrendMicro eller Panda hvis du vil ofre penge på det.
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. august 2004 - 16:25 #7
Zonealarm kan vel også bruges http://www.zonelabs.com/store/content/home.jsp
Avatar billede screem_brille Novice
22. august 2004 - 17:44 #8
retaxes hvad har zonealarm med antivirus at gøre ?

Til spørger Symantec har også en antivirus til servere.
Avatar billede leif Seniormester
22. august 2004 - 17:58 #9
screem_brille -> Ifølge deres site kan du få ZoneAlarm med Antivirus !
Avatar billede serverservice Praktikant
22. august 2004 - 18:30 #10
Norton enterprise edition kan
Gratis: AVG free kan også køre derpå - selvom de skriver at den ikke er beregnet på server.
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. august 2004 - 19:07 #11
brille> ja, i allehøjeste grad, det er sidste nye tiltag fra Zonealarm
Avatar billede screem_brille Novice
22. august 2004 - 19:14 #12
ok ville personligt ikke have et produkt med både firewall og antivirus, men så ved jeg da det ;)
Avatar billede serverservice Praktikant
22. august 2004 - 19:27 #13
Problemet med de små gratisprogrammer (avg/avast) er at de ikke altid fjerner virus selv- man skal ofte slette dem manuelt, så med det argument ville jeg da søge noget bedre og betale lidt for det.
Avatar billede samtheman74 Nybegynder
22. august 2004 - 20:33 #14
Hej igen alle.

Mange tak for jeres hurtige og meget brugbare svar. Jeg vil prøve at definere nærmere hvad jeg godt kunne tænke mig.
Jeg har til hensigt at bruge omkring 1500-2000 kr på produktet - hvis ikke der kan findes noget gratis - og det primære er at den skal kunne holde serveren fra for virus. Det er ikke et must at den skal kunne administrere klienterne, da jeg har klient-antivirus til det.
Dvs. bare noget antivirus der gør det samme på en klient men den skal så kunne afvikles og virke på en server 2003 istedet. Og meget gerne selv slette/kurere virus'en.
På forhånd tak.
Avatar billede leif Seniormester
22. august 2004 - 20:45 #15
Så ville jeg helt klart vælge et betalingsprodukt.