Avatar billede toppe Nybegynder
21. august 2004 - 14:47 Der er 13 kommentarer

Tv-kort / Tv-out

Jeg skal bruge et ikke alt for dyrt tv-kort til at optager med, og jeg skal samtidig også have fat i et grafikkort med tv-out

Min pc har 800 Mhz, 256 Mb ram og 60 Gb HD

Kan jeg få et kort der kan begge ting og hvad skal jeg købe og hvad skal jeg holde mig fra

Ps jeg overvejer at få en ny og hurtiger pc men vil det få nogen betydning, her tænker jeg på om et tv-kort sætter store krav til en pc ydeevne
Avatar billede peet-49 Novice
21. august 2004 - 15:03 #1
Du kan få et grafikkort med begge dele.
Avatar billede toppe Nybegynder
21. august 2004 - 15:24 #2
Hvilket et skal jeg så købe, og hvor kan det købes
Avatar billede tubber Juniormester
21. august 2004 - 16:01 #3
Har en kammerat der lige har invisteret i følgende:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=43569

Det skulle være rigtigt godt
Avatar billede tubber Juniormester
21. august 2004 - 16:04 #4
koster 600 mere så er det med Output decoder også
Avatar billede toppe Nybegynder
21. august 2004 - 16:42 #5
Output decoder hvad betyder det
Avatar billede tubber Juniormester
21. august 2004 - 16:50 #6
250 har en hardware encoder, det vil sige den bruger ikke CPU og Ram på at encode video, f.eks. når du optager en mpg2 fra tv....

350 har også en output decoder, det vil sige når den sender video til tv f.eks. en mpg2 så skal den ikke bruge cpu og ram på at decode videoen.....

Det betyder at er der en der ser en film og du gerne vil spille forstyrer det ikke hinanden.....
Avatar billede toppe Nybegynder
21. august 2004 - 17:03 #7
Det var smart, men findes der ikke billiger modeller eller skal man holde sig fra dem
Avatar billede tubber Juniormester
21. august 2004 - 17:30 #8
Efter anmeldelserne så skulle det være værd at ofre det sidste.....
Har fået en film fra omtalte kammi, jeg skal lige lure den......

Havde selv overvejet Cinergy 600 men det er software encoder der er på det, og efter jeg har hørt ham fortælle om det samt anmelderserne skulle det være værd at ofre det......

Skal du købe et tvkort og et ordenligt gfxkort så skal du alligevel ofre de 1400
Avatar billede tubber Juniormester
21. august 2004 - 17:31 #9
og jeg vil gætte på en software encoder vil sluge al CPUkraften når det kun er en 800 Mhz du har
Avatar billede tubber Juniormester
21. august 2004 - 17:35 #10
Har lige set filmklippet fra det Happauge 250 og danm nice kval når man tænker på det er optaget fra TV
Avatar billede toppe Nybegynder
21. august 2004 - 19:18 #11
okay jeg vil overveje at købe den
Avatar billede tubber Juniormester
21. august 2004 - 19:23 #12
350 (Den med decoder) laver samme kvalitet som den anden det er kun decoderen der er mere der på.......
Avatar billede tubber Juniormester
21. august 2004 - 19:24 #13
Smidder lige et svar hvis det er :)