Avatar billede gommasch Nybegynder
21. august 2004 - 01:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan man lave et database link om til et "reelt" side-link ?

Jeg tænker på om det kan lade sig gøre, at kunne linke direkte til sine produkter på følgende måde:

http://www.mitdomain.dk/cam-fus7000.htm

istedet for som i dag:

http://www.mitdomain.dk/infoframe.asp?Varenr=cam-fus7000

Site-statistikken viser jo kun hvor mange som har set infoframe.asp og ikke hvor mange på den specifikke vare.
Avatar billede keysersoze Guru
21. august 2004 - 01:12 #1
Hvis du har adgang til at lave din egen 404-side så er det muligt, for så kan den side programmeres op til at fange sådan en "fejl" og så faktisk videresende dig fra cam-fus7000.htm til infoframe.asp?Varenr=cam-fus7000. Men det kræver altså at du kan lave din egen 404-side samt at statistikken kan indeksere side der ikke reelt eksisterer.

Endelig kan du jo også bare lave din eget lille mini-statistik ved bare at opdatere et felt med +1 i databasen for det produkt der vises
Avatar billede gommasch Nybegynder
21. august 2004 - 01:19 #2
Hvad med søgemaskinerne ? - kan de også fange disse sider, eller springer de fra ?
Avatar billede stoney96 Nybegynder
21. august 2004 - 16:19 #3
Hvis det kun er for statistikkens skyld, burde det være nemt at generere en tæller hver gang INFOFRAME med et gyldigt varenummer bliver kaldt.
Avatar billede krogstrup Nybegynder
22. august 2004 - 12:49 #4
Prøv evt. at kigge på ISAPI teknologien hvis du har adgang til serveren:
http://www.isapirewrite.com
Avatar billede gommasch Nybegynder
21. oktober 2004 - 14:32 #5
Slut
Avatar billede keysersoze Guru
21. oktober 2004 - 21:02 #6
tak for hjælpen...