Avatar billede hanbjornen Nybegynder
20. august 2004 - 23:25 Der er 3 kommentarer

400 mhz ram, 800 mhz FSB, 1600 Mhz mobo? Arrrgh hvad er hvad.

Hej Alle kloge hoveder derude,

skal til at købe nyt grej men hvad skal man vælge, skal have en gamer pc.

Tænker på noget MSI MB-MS/A/K8NNEO/FSR med athlon 3200 -64 1mb cache,

virker som det mest prisbevidste & nForce3 250 gb ser ok ud.

evt. med en 1gb geil ram.

Men her er hovedspørgsmålet.

Whats the deal med Dual-Channel DDR & DDR2 ram?

Såvidt jeg kan se understøtter det ellers udemærkede msi mobo ikke dual-channel. er det kun intel CPU'er? Hvad sker der med ddr 2 - er det tilgængeligt med en XP-64 bit.

Hvad vil jeg max kunne hente af båndbredde med en 64 cpu, ser ud at boardet trækker 1600 mhz, men er det med dual channel ram og hvordan hænger det sammen med 800 mhz bus på CPU'en og 400 mhz ram?
Hvordan får jeg flest mhz ud af ram/cpu/mobo samlebåndet

Håber ikke i har hørt disse spørgsmål for mange gange i forvejen og takker & bukker for jeres indlæg.

På forhånd tak for tips & tricks.

Mvh Hanbjørnen.
Avatar billede encoder Nybegynder
20. august 2004 - 23:27 #1
BAAAB KØB ECC RAM OG GO GO GO !!!! OG ET 32 MB GEFORCE GRAFIKKORT AF MIG TIL 1500 KR :D HEHE
Avatar billede hanbjornen Nybegynder
20. august 2004 - 23:32 #2
Få et liv dude, det gamle skidt smelter i Doom3 (og doom2 for den sags skyld lol)

:) Du kan få en femmer for det.

hvis det er et FAQ spørgsmål så smid lige et link tak.
Avatar billede fly3r Nybegynder
22. august 2004 - 12:14 #3
For at køre Dual Channel, skal du have 2 præcis ens RAM blokke. det bedste er hvis du køber et par der er beregnet til Dual Channel. men det går i hele sin enkelthed ud på at en RAM blok kører med 400 MHz... når du så kører Dual Channel, betyder det så at den kører dobbelt hastighed. dvs. at to RAM blokke på 400 MHz, kommer til at køre med 800 MHz.

men mht. DDR2, ville jeg vælge at køre DDR-RAM... DDR2 koster meget mere end det yder. du skal smide 900,- for 256MB DDR2-RAM. hvis bundkortet understøtter Dual Channel på DDR2 RAM, så kan du sagtens køre det, men som sagt betaler du for mere end du får... iøvrigt kræver DDR2 en andet SLOT, da det kører med 240-pin...