Avatar billede jesperchristensen Nybegynder
20. august 2004 - 21:42 Der er 5 kommentarer

enable el. disable active desktop via vbscript

Hej alle sammen ;-)

skulle der være en venlig sjæl der kan forstælle mig hvordan man deaktiverer / aktiverer active desktop via vbscript så ville jeg blive en meget glad mand ;-) - smile

Jesper
Avatar billede ttopholm Nybegynder
21. august 2004 - 12:54 #1
Her dlå du det fra:
Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
Activedesktop = "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\NoActiveDesktop"
WshShell.RegWrite Activedesktop, 01, "REG_BINARY"

Hvis du går ind i skærmindst. vil du kunne se at active desktop (Web) er væk:

Hvis du så vil aktivere det igen, bruger du det her:
Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
Activedesktop = "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\NoActiveDesktop"
WshShell.RegDelete Activedesktop

/Tue
Avatar billede jesperchristensen Nybegynder
23. august 2004 - 00:03 #2
Virker fint ---- men skulle du eventuelt vide hvordan man effektuerer ændringen uden at lave en logoff/logon ???? - så ville det være helt perfekt ;-)

Jesper
Avatar billede ttopholm Nybegynder
23. august 2004 - 00:07 #3
Hvad mener du med logoff/logon... Hvilken ver. af windows kører du
Avatar billede jesperchristensen Nybegynder
23. august 2004 - 07:16 #4
jeg kører win XP pro

-- ændringen tager ikke effekt før man logger af engang ;-)

Jesper
Avatar billede ttopholm Nybegynder
23. august 2004 - 12:56 #5
hmm... Min win2000, kan godt, men det kan være de kører med mere sikkerhed i xp, at den først skal ud og ind, for at læse i reg. databasen... det kan være noget med det.. eller hvis der er flere brugere på samme maskine...