Avatar billede marvel Praktikant
20. august 2004 - 18:19 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Reducere støj fra Shuttle X SS51

Hej
Er der nogen, der kan fortælle mig hvad jeg kan gøre for at reducere støjen fra følgende computer:
http://eu.shuttle.com/ss51g.htm#ss51g

m western digital 89GB, 2 MB, 7200rpm (lyder det som..)
Sony Cd brænder (8*)
Geforce TI4200 64MB
Intel P4 2,8 GHz, 533 fsb

Jeg overvejer naturligvis at sætte en anden køler på processoren(ved ikke hvilken (om nogen) der sidder på p.t.) og evt. købe at grafikkort med passiv køling, hvis ellers det hænger sammen med en shuttle pc's varmeafvikling osv.
Kan det virkelig passe at det er grafikkortet der larmer så meget? Shuttle's hjemmeside påståt jo at det indbyggede kølesystem er "whisper-quiet"..
Maskinen larmer umiddelbart mere end min stationære, der ikke på nogen måde er støjdæmpet! Skidt skidt
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. august 2004 - 19:38 #1
Du kan pille den ene side af og lige prøve med fingeren at stoppe grafikkortets blæser for at finde ud af hvor meget den betyder for støjniveauet.

Hvis der er plads kan du evt købe en passiv køler til grafikkortet. Denne skulle passe, men fylder en del:
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=320480
Avatar billede jensjuel Nybegynder
24. august 2004 - 17:25 #2
Jeg har også en shuttle godt nok ikke den samme model, men kabinettet er det samme bortset fra farven. Jeg har et gforce fx 5200 i med passiv køling, samt at jeg har sat pc40 silentX psu'en i, kan købes hos shg. Hertil har jeg smurt køle pasta på mellem cpu og køleprofil, det pasta jeg har brugt er arctic silver 5, som skulle være noget af det bedste køle pasta der kan købes. Du kan også hente programmet Speedfan som tillader dig at styre blæserens hastighed, jeg har sat min ned til kun at køre ca. 2300 omd. og iflg. sisoftware sandra, ligger cpu temp. på ca 37 ved alm. brug.