Avatar billede nvr Nybegynder
27. februar 2001 - 18:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Max. brugbare bredde i browser

Hvad er den maximale brugbare bredde i f.eks. 800*600?

Jeg kan huske, at jeg så en gang en side, hvor det var nævnt, men jeg kan ikke huske det...
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
27. februar 2001 - 18:21 #1
Avatar billede jonas_html.dk Nybegynder
27. februar 2001 - 18:31 #2
Det er ikke muligt at svare præcist på. Husk at du ikke har nogen garanti for at folk:

- har deres vindue maksimeret
- bruger MS Office sidebar
- eller bruger anden sidemenu - f.eks. ICQ

Derfor er det nok diskutabelt hvor smart det er at designe til faste skærmstørrelser.
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. februar 2001 - 19:30 #3
Jeg er noget uenig med den der builder artikel. Fordi den går ud fra som givet at man skal designe sin side TIL en eller anden bestemt skærm- eller vindues-bredde.
Pjat. Design siderne til ALLE skærm- og vindues-bredder. Lad dem flyde og ekspandere så de ser godt ud i det vindue brugeren giver dem at blive vist i, uanset hvad størrelse det vindue har.

mht winduets indre bredde:
i NS kan du aflæse  window.innerWidth
i IE kan du aflæse  document.body.clientWidth

men det er ikke en 100% sikker værdi du får, for en evt lodret scrollbar tager 13-21 pixels af det og det kan være svært at forudsige om der kommer en.

mvh JakobA