Avatar billede mjense173 Nybegynder
20. august 2004 - 00:10 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Wireless netværk til bærbar. (virker ikke)

Jeg har en bærbar comp. hvor jeg lige har fået et wireless netkort til af mærket D-Link (DWL-610).
Da jeg ikke har fået internet endnu, har jeg fået lov til at låne min nabos trådløse forbindelse indtil da.
Når jeg søger efter netværk, så dukker hans op på listen og hastigheden beskrives som "Good" 11Mbs. Og windows xp opretter en connection til netværket. Men der bliver kun afsendt data, der kommer ikke noget retur.
Ifølge "Local Area Connection Status" så bliver der sendt en masse data, men indikatoren for "Received" bliver ved med at vise 0.

Kender du det problem, eller har du løsningsforslag?
Avatar billede espersen Novice
20. august 2004 - 08:41 #1
du har aktiveret firewall'en i XP ? (slå den fra for at kunne kommunikere med fætteren)
Avatar billede mjense173 Nybegynder
22. august 2004 - 13:39 #2
Nej, jeg er rimelig sikker på at der ikke er firewall, da computeren virker når jeg går på det trådløse net på uni.
Avatar billede mason Nybegynder
25. august 2004 - 14:52 #3
Har du tjekket krypteringen?
Det var nemlig årsagen til at jeg havde samme problem, da jeg skulle have mit eget op at køre :-)
Avatar billede mjense173 Nybegynder
26. august 2004 - 19:25 #4
Hvordan tjekker jeg det?
Avatar billede mason Nybegynder
27. august 2004 - 10:04 #5
Du skal have konfigureret din forbindelse.
- Gå ind i din trådløse netværksforbindelse.
- Klik "Egenskaber"
- Vælg fanebladet "Trådløs netværk"
- Markér det ønskede netværk
- Klik "Konfigurer"
- Her kan du aktivere kryptering og indtaste den rette kode fra din nabo.

God fornøjelse :-)
Avatar billede sunstormkla Nybegynder
14. september 2004 - 21:57 #6
tjek om du får en ip fra den dhcp server der ind bygget i routeren.
Avatar billede espersen Novice
22. september 2004 - 21:32 #7
hvordan går det ? er problemet løst eller kan vi hjælpe med mere ?
Avatar billede mjense173 Nybegynder
23. september 2004 - 19:05 #8
Ja, jeg skulle bare indtaste en WEB kode. på 5 cifre..
Så det var næsten det du sagde.
Du får ihvertfald 30 point for det.
Smid lige et svar "mason".
Avatar billede mason Nybegynder
24. september 2004 - 09:17 #9
oki - det glæder mig at du kom online :-)