Avatar billede kristoff Nybegynder
19. august 2004 - 18:23 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Computeren genstarter/ er sims verdens farligste spil ?

jeg har fornyelig opdateret min pc.
den er nu en 2,7+ ghz amd athlon xp, geforce 3 ti, 512 mb kington ddr ram og med et nforce bundkort (efter hvad jeg har hørt et godt et). jeg har købt en tt volcano blæser (som firmaet påstår kan klare en 3,2ghz uden problemer)
computeren startede uden problemer første gang , men under instalationen af windows genstartede den. Jeg tænkte at det nok hvade noget at gøre med varmen og puttede noget køle pasta på cpu'en. det hjalp og resten af instalationen forløb fejl frit. jeg fik instaleret alt hardware (dvd brænder/rom, fire-wire kort, printer, netværk og lyd) også uden problemer. Men da min søster så fik instaleret hendes sims og hun fik spillet det i ca. 20 min genstartede computeren. og det gjorde den konstant, den nåede lige til check af cmos og så genstartede den. jeg kunne intet gøre. Jeg fjernede så sims cd-en fra drevet og computeren kørte fint lige med det samme. men den er nu begyndt at lave det samme nummer igen, specielt ved fuld load fra cd/dvd eller ved store spil (doom 3, splinters cell, battle field vietnam, warcraft 3 og så vidre). bios giver kun en temperatur (er der nogen der ved om det er bundkort eller cpu temp?) og den er i mellem 23 og 50 grader. har ikke set den højere. når computeren kommer ind i denne onde cirkel af genstartning, er det eneste der hjælper at lade den stå i ca 20-30 min og så kan man bruge den igen. så er der nogen der ved hvad det her kan være ?
Avatar billede frederikschack Nybegynder
19. august 2004 - 18:27 #1
Athlon sucks.. Jeg har haft to Athlon 2200+ og det var absolut et stort minus. Den første brændte sammen ved omkring 120 grader, tiltrods for en Silent Viking II, den næste nøjedes med at være ustabil og køre ved omkring 75-80 grader.
Avatar billede kristoff Nybegynder
19. august 2004 - 19:57 #2
jeg er da glad for at der er nogen der gider skrive deres mening, men.... jeg kan ikke bruge det til så meget. jeg har haft 3 andre athlon som har kørt upåklageligt
Avatar billede rasmusg Nybegynder
19. august 2004 - 20:52 #3
Hvilken strømforsyning har du?
Hvis dit bundkort er understøttet af Motherboard Monitor (http://mbm.livewiredev.com/) så prøv at smide det på og se hvordan dine temps og volt opfører sig ved fuld system load.
Avatar billede bigmac Nybegynder
19. august 2004 - 21:44 #4
Det kan ikke tænkes at der er fejl i rammene eller at bios'en er beskadiget på en måde?
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. august 2004 - 23:13 #5
Den har det bare for varmt ! !
Avatar billede barbar_bar Nybegynder
20. august 2004 - 10:14 #6
tjek lige efter i din opsætning om du har en eller anden form for overophedningsbeskyttelse i bios'en....
MEN - hvis du sætter din beskyttelse op til f.x. 60 grader, skal du lige sikre dig at ALT, cpu, køler osv. sidder 100% korrekt... ( har selv brændt en cpu af pga. samme problem... )
Avatar billede delle1982 Nybegynder
21. august 2004 - 13:52 #7
hej, jeg har samme problem, jeg har fået skiftet 3 bundkort nu og det hjalp intet, mit bud er så at det måske er dine ram som du skal opgradere, det vil jeg ihvertfald selv prøve, jeg skal nok give noget feedback når jeg ved om det er der problemet kan ligge!
Avatar billede rasmusg Nybegynder
21. august 2004 - 14:22 #8
Jeg ville nok prøve at teste rammen for fejl med memtest86 som kan hentes her: http://www.memtest86.com/memt31a.zip
Et gennemløb er normalvis nok til at fange de fleste fejl.

Hvis den ikke melder nogen fejl, prøv at køre Prime95 som kan hentes her: http://mersenne.org/gimps/p95v238.exe

Under Options og Torture test kan du vælge hvilken form for test den skal køre. Prøv først med "Small FFT's" og lad den køre 15-20 minutter. Hvis den ikke laver fejl, så prøv en "Blend" test, også i 15-20 minutter.

Lad os høre hvordan det går
Avatar billede lille_put Nybegynder
21. august 2004 - 20:48 #9
Det er nu meget godt med alle de HW monitors, men der er ikke noget som den gode damle metode! Mærk forskellige stæder i din computer om den føles unaturligt varm (lad være at sætte hele gænden uhæmmet på. Stille og roligt).

Du kan også prøve at undersøge om der er BIOS updates. Dette kan sagtens være roden til alt ondt.
Avatar billede kristoff Nybegynder
05. oktober 2004 - 15:38 #10
Stor fejl på bundkortet, det restartede hver eneste gang der var stor load fra et ide stik.