Avatar billede zamorano Nybegynder
19. august 2004 - 13:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Brugere på computer

Vi er allesammen på mit arbejde blevet bedt om vores adgangskode og password til vores arbejdscomputer.
Grunden til dette er "hvis man nu bliver syg". ???

Jeg har ikke noget på min computer, som mine chefer ikke må se, men jeg bryder mig ikke om at de "overvåger" mig.

Nu vil jeg høre om der findes et lille program (freeware) eller noget der kan registre hvad der er aktiveret af filer og programmer.

Jeg ved ikke hvad jeg skal søge efter, men jeg kunne forestille mig noget i stil med en LOG fil.

mvh
Lars Nielsen
Avatar billede hiks Nybegynder
20. august 2004 - 10:19 #1
tænker du på processer? og hvilken platform?

/hiks
Avatar billede zamorano Nybegynder
21. august 2004 - 10:38 #2
Det var noget i stil med at jeg kunne se, hvis der har været nogen inde i mappen "privat" på mit c drev.

Win XP
Avatar billede Cars10 Praktikant
21. august 2004 - 11:13 #3
Det er indbygget i win xp fra starten af. Det hedder Auditing.
Gå ind i kontrolpanelet => Administrative Tools => Local Security Policy. Tryk på + tegnet ud for Local policy => Tryk på audit policy. Dobbeltklik Audit object access. Marker success og failure. Klik på ok og luk vinduet.

Gå ind under tools => Folder options... => view => slå simple file sharing fra. Nu kan du bruge audit.
Højreklik på en mappe vælg properties => security => advanced => auditing => add ... => advanced => tryk på find now => vælg en bruger eller en gruppe (f.eks everyone). Tryk på Ok. Tryk ok igen. Under success og failed vælger du hvilke ting der skal auditeres.

Nu kan du se hvad der er forgået inde under kontrolpanelet => Administrative Tools => Event Viewer. Tryk på security
Avatar billede zamorano Nybegynder
23. august 2004 - 08:14 #4
@ cars10

Det lyder som en god løsning, men jeg kan bare ikke komme videre end "Local Security Policy" da jeg ikke har administrator-rettigheder.
Avatar billede zamorano Nybegynder
04. oktober 2004 - 11:33 #5
Det kan man åbentbart ikke...