Avatar billede josqa Nybegynder
19. august 2004 - 13:23 Der er 12 kommentarer

Banner til hjemmeside

Hvordan laver man et banner til sin hjemmeside, og i hvilket program?
Avatar billede Kengun Praktikant
19. august 2004 - 13:25 #1
Paint Shop Pro -- www.jasc.com eller Gimp www.gimp.org
Avatar billede Kengun Praktikant
19. august 2004 - 13:26 #2
Hvis du bruger Paint Shop Pro så kan du søge på nættet efter "tutorials" (opskrift). Hvis du følger disse så lærer du efter hvert at bruge programmet. Turorials: http://www.google.com/search?sourceid=navclient&hl=no&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=psp%2Btutorials
Avatar billede Kengun Praktikant
19. august 2004 - 13:27 #3
Der er også tutorials til Gimp :) http://www.google.com/search?sourceid=navclient&hl=no&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=gimp%2Btutorials - Gimp er også GRATIS :)
Avatar billede visualsoft Nybegynder
19. august 2004 - 19:31 #4
Photoshop :) Jeg foretrækker KLART photoshop.
Turorials: www.bluesfear.com www.n-sane.net (kig evt. under affiliates på en af siderne, der vil du finde mange flere.)

Held og lykke
Avatar billede Kengun Praktikant
19. august 2004 - 22:46 #5
men for Photoshop skal man også ud med flere tusind for at købe det. Gimp er totalt gratis.
Avatar billede visualsoft Nybegynder
20. august 2004 - 14:10 #6
Ja, det er jo så rigtigt.. Jeg foretrækker bare photoshop. Jeg mener man kan downloade en prøveversion, så kan du se om du synes photoshop er pengene værd.
Avatar billede winerror Nybegynder
20. august 2004 - 14:16 #7
adobe photoshop som man kan hente en trial a på adobe.com
Avatar billede Kengun Praktikant
20. august 2004 - 14:17 #8
jeps, helt enig i at Photoshop er et riktigt godt program. Det er også et af de bedste, hvis ikke det bedste. Men det finnes som sagt andre programmer som kan meget af hva Photoshop kan så at starte med et andet program er måske en fin måde at komme igang :) Å downloade en prøveversion er en god ide, så kan man, som du siger, se om det er pengene værd :) (hmm, "by the way", hvorfor afviser josqa våre svar tro?)
Avatar billede nfk Nybegynder
20. august 2004 - 16:25 #9
Adobe Photoshop holder hele vejen og så suppler med Adobe Illustrtor og Macromedeia Flash. Der findes to rigtig store samlinger med Photoshop tutorials: www.tutorialseek.com og www.good-tutorials.com de har ca. 3000 tutorials hver dog er mange af dem de samme :D
Avatar billede visualsoft Nybegynder
20. august 2004 - 18:37 #10
Kengun, ved det ikke. Han spørger også HVORDAN man laver et banner.. måske derfor? Men ved ikke rigtig..

Men alligevel: Du laver et banner ved at bruge din fantasi!!!!
Avatar billede Kengun Praktikant
20. august 2004 - 20:36 #11
"Hvordan": Man følger nogle af de tutorials vi allerede har nevnt.
"og i hvilket program": PhotoShop, PaintShop Pro eller Gimp som vi også allerede har nevnt.

Vel, jeg synes da vi har svart ganske så godt på hans spørgsmål :)
Avatar billede visualsoft Nybegynder
21. august 2004 - 02:17 #12
Hehe.. Ja det har vi vel.. Så skal vi da ha' nogle point :D hehe