Avatar billede mathiasiversen Nybegynder
19. august 2004 - 00:27 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Refresh kalder eventhandler igen

Hej

Jeg er stødt ind i et problem. Jeg sidder og roder i noget asp.net og har skrevet en eventhandler til en knap. Eventhandleren tilføjer et par nye felter i en tabel i min database. Eventhandleren virker fint, men når jeg trykker opdater lige efter at jeg har kørt eventhandleren bliver den kørt igen, sådan at der kommer en ekstra (uønsket) række ind i tabellen i min database. Er dette et generelt problem eller er det mig der gør noget forkert og i givet fald, hvad kan jeg gøre for at afhjælpe problemet????

Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe.

/Mathias
Avatar billede jaffafo Nybegynder
19. august 2004 - 01:53 #1
IF page.ispostback
  'koden her
end if
Avatar billede jaffafo Nybegynder
19. august 2004 - 04:12 #2
ignorer mit svar.. :/  læste ikke spørgsmålet rigtigt.. sorry
Avatar billede jaffafo Nybegynder
19. august 2004 - 04:14 #3
dvs du trykker på en knap (f.eks.) og smider data i en database.

og så når du trykker på refresh så kører den eventhandleren igen?

Jeg tror ikke der er noget du kan gøre ved det.
Avatar billede mccannon Nybegynder
19. august 2004 - 05:54 #4
hvad med at lave en response.redirect til samme side i event handleren efter du har opdateret databasen.
Avatar billede snepnet Nybegynder
20. august 2004 - 09:21 #5
hej mathias... mccannons svar er en fin og enkelt løsning af problemet, men det vil medføre at brugerindtastninger, valg i dropdownlister mv ikke bevares automatisk, og man skal så selv sørge for at fikse det på en anden måde.

Der findes en mulighed for at lave en lidt mere solid løsning af problemet... Det er noget mere kompliceret end Response.Redirect, men du skal kun lave det én enkelt gang, og så kan du altid drage nytte af det hvor du ellers har brug for det.

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnvs05/html/BedrockASPNET.asp

Hvis der er noget omkring det du synes er helt sort spørger du bare.

Mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
20. august 2004 - 09:22 #6
Avatar billede snepnet Nybegynder
22. august 2004 - 13:43 #7
smider et svar her, hvis du også kunne bruge noget af det jeg skrev til noget :o)
Avatar billede mathiasiversen Nybegynder
23. august 2004 - 15:30 #8
Tak for hjælpen. Både for den simple og den mere avancerede løsning. Til at starte med bruger jeg den simple, men når jeg får tid vil jeg eksperimentere lidt med den anden. Har læst lidt af artiklen og det vil jeg da prøve på et tidspunkt.