Avatar billede jgu Nybegynder
18. august 2004 - 22:47 Der er 3 kommentarer

To simple spørgsmål til Dreamweaver MX 2004 (søgning og TOC)

Jeg har tidligere arbejdet med Frontpage, men er blevet træt af alt det ekstra slamkode, som programmet tilsyneladende plastre websitet til med. jeg har derfor købt Dreamweaver MX 2004, som tilsyneladende er et fedt program. Men jeg har to problemer

- Søgning på de sider jeg har lavet (således at brugere kan finde informationen)
- Indholdsfortegnelse over sider på websitet (en slags TOC)

I Frontpage var dette ekstremt nemt, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af at gøre det i Dreamweaver. Da jeg på ingen måde er teknisk kyndig må svaret gerne være meget nemt at gå til.

JGU
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
19. august 2004 - 09:01 #1
Nogle af de ting du efterlyser er extension til MX, som man enten kan finde gratis eller købe.

En oversigt over extension til MX finder du her:
http://www.macromedia.com/cfusion/exchange/index.cfm

Når du har downloadet en extension, trykker du på den og den vil fremover indgå som en del af dine menuer. Du kan altid fjerne dem igen via Managa extensions under Commands.

:-) karsten_larsen
Avatar billede jgu Nybegynder
19. august 2004 - 09:04 #2
Jeg kender godt til Extension, som man kan købe, men mit budget til flere udgifter til et website forsvandt efter købet af Dreamweaver (399$).

BTW så kunne jeg ikke finde nogle af disse extensions som gav mig det jeg ledte efter, uanset om jeg skulle betale for det eller ej.
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
19. august 2004 - 18:36 #3
hmm - da jeg købte mit mx studio var der en search funktion med i form af en extension, som macromedia havde lavet.

Ellers er der god search her, men den kender du sikkert. http://www.webwizguide.com/asp/sample_scripts/site_search_script.asp

:-) karsten_larsen