Avatar billede milandt Nybegynder
18. august 2004 - 11:01 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Borland C++ Builder : On top, og ingen knap i process-linien

Hejsa

Jeg arbejder på et program der skal ligge skjult i taskbaren. Det har jeg fået den til. Så skal den poppe frem med en lille boks a'la MSN Messenger med en besked. Så skal man klikke på den og så åbner selve main-formen.

Jeg vil godt vide hvordan jeg får denne boks som jeg har lavet som en form vil være on top uanset hvad når den kommer frem, men samtidig uden at der er en knap på process-linien bare fordi den glider op.. denne knap skal først komme frem når main-formen åbnes.

Nogen der har et par bud på hvilke properties jeg skal stille på for at få det sådan?

Dennis
Avatar billede milandt Nybegynder
18. august 2004 - 11:06 #1
C++ Builder 6.0 :o)
Avatar billede webshortcut Nybegynder
18. august 2004 - 21:25 #2
Der er på formen en property der hedder FormStyle som du kan sætte = fsStayOnTop eller du kan vælge at kalde din form med form->ShowModal()

for at styre knapper på processlinien kan du sætte BorderIcons via object inspector
eller sætte din BorderStyle til bsNone så er der slet ingen processlinie