Avatar billede bjarnebit Nybegynder
18. august 2004 - 06:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Windows 2000 Forest med Windows 2003

Hej

Jeg har et setup med windows 2000 AD, og i et externt kontor har vi en Windows 2003 opsat.

VPN tunnlen via Internettet som forbinder 2003 med 2000 AD kan jo gå ned. Derfor ønsker jeg at 2003 skal være DC for arbejdsstationerne.

MEN vil det ikke volde problemer ? Vi har Exchange 2000 i AD'et!

Egentligt ønsker jeg blot at 2003 skal være en "BDC" for mit AD, hvis VPN tunnlen går ned. Jeg ønsker ikke at mit AD skal være et 2003 miljø.... Endnu.......

/BIT.
Avatar billede holmus Nybegynder
18. august 2004 - 08:07 #1
Hej Bjarne

Du laver bare en dcpromo på din win2k3 server. Så vil den selv finde ud af at det er et win2k domæne. Det eneste du vil gå lidt glip af, er den funktionalitet der findes i et 2k3 AD!

Så snart du så for opgraderet dine 2k servere, kaster du sin dit domain functional level op på en native mode 2003.

For at dine klienter kan logge på uden om din VPN tunnel, så skal du så sætte den lokale win2k3 server op som Global Catalog server - dette gøres inde i sites and services --> serverens navn, og find dens NTDS settings - her skal du så lige sætte et enkelt flueben! :-)

/holmus
Avatar billede bjarnebit Nybegynder
18. august 2004 - 10:04 #2
Hej Holmus

OK.

Dvs. de indledende steps med ADPREP /forestprep, hopper man bare over og går direkte til DCPROMO. Derved undgår man 2003 funktionaliteterne?

/Bit
Avatar billede holmus Nybegynder
18. august 2004 - 10:10 #3
Jeps, foresprep og domainprep er KUN når du skal installere et nyt domæne eller eks. installere udvidelser til dit schema - eks. hvis du smider Exchange på... Har du kørt dem en gang for din forest - så skal du kun køre domainprep om du opretter et helt nyt child domæne! :)