Avatar billede megaboot Nybegynder
27. februar 2001 - 13:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Upgradering W2K fra Win95

Hejsa !

Jeg har en W2K som ikke vil opgradere fra Win95 !
Er der en måde at omgå det på ?
Avatar billede sjover Nybegynder
27. februar 2001 - 13:42 #1
Formater harddisken
og installer win2k
Avatar billede jmf Nybegynder
27. februar 2001 - 13:42 #2
Du kan jo altid formatere din harddisk, men prøv at få din cd byttet, da det kan være den det er galt med.

/JmF
Avatar billede disky Nybegynder
27. februar 2001 - 13:42 #3
ja installer win98 først :-)

Er det en upgraderings version du har ?

Ellers formater HD efter at have gemt vigtig data, og installer fra bunden, det andet går sjældent godt aligevel
Avatar billede megaboot Nybegynder
27. februar 2001 - 13:47 #4
Hejsa !

Jeg vil beholde min program park !
Det et et I386 biblotek fra en eksisterende W2K
Den mangler en wi95**.dll for at upgradere !
Er der et triks, da jeg ikke har mulighed for at fremskaffe en upgrade NU !
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. februar 2001 - 13:59 #5
Det er ABSOLUT ingen god ide at opgradere.

Foretag en ren installation, og reinstaller andet software eftergølgende.

En \"opgraderet\" win2k installation vil til hver en tid køre langsommere og mere ustabilt end en ren installation.

Tag en backup af din eksisterende installation før du går igang, og restore det nødvendige efter endt nyinstallation. Brug evt. Ghost og placer imaget på anden disk (eller partition), hvis du har adgang til dette :)

NanoQ
Avatar billede ejensen Nybegynder
27. februar 2001 - 14:32 #6
Mange af dine installerede programmer vil sikkert heller ikke virke under win2k, da mange programmer findes i en w95 og i en win2k udgave. Det samme med mange drivere, og lige pludselig har du mange drivere, programmer der ikke bliver brugt/kan bruges, men bare ligger og fylder og laver ballade.
Så jeg vil nok give de andre ret....formater og lav en ren installering.

/ejensen
Avatar billede megaboot Nybegynder
27. februar 2001 - 14:38 #7
Hejsa !

Jeg er fuld klar over problematikken !
Det ligger sådan at der er ODBC, Client access Express, mm og speciel opsætning !
Jeg vil teste om det er umagen vær !
Der for Kender nogle løsningen på at få opgraderet fra Win95 til W2K fra et I386 Biblotek
som ikke er fra en Upgrade ???????????????
Mvh
MegaBoot
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. februar 2001 - 14:55 #8
Client Access Express kører meget stabilt på Win2K - men igen... på en REN installation.

Noter dine ODBC settings ned, og genskab dem manuelt efter reinstallation.

Det er IKKE umagen værd at opgradere. Alternativt vil jeg råde dig til at BLIVE på din nuværende platform.

NanoQ
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. februar 2001 - 15:18 #9
Well... så glemmer vi al fornuft...

Læs http://www.microsoft.com/WINDOWS2000/upgrade/path/win9x.asp

Den skulle forklare de fleste aspekter du skal være klar over.

Læs derefter http://www.microsoft.com/windows2000/upgrade/path/noupgrade.asp

Den forklarer om nogle enkelte inkompatibilitetsproblemer.

Jeg vil nok anbefale dig at lægge et ekstra skridt ind. Nemlig FØRST at opgradere til Win98, og derefter til Win2K.

NanoQ