Avatar billede peter.g Nybegynder
17. august 2004 - 19:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Underligt opførsel

Hej eksperter...

Vi har hos mig 4 computere i netværk, 3 stationære hvor 2 kører windows XP og en kører windows 2000, win 2k maskinen er sat til routeren hvorfra vores internet bliver delt, fra denne router går et netværks kabel til en switch hvor de to win XP maskiner er sat til... Netværket mellem disse computere kører perfekt!!

I switchen er der koblet et trådløst access point hvorfra min laptop får forbindelse... Den kan også sagtens komme på internettet, men jeg kan hverken for adgang til nogle af de stationære computere og de kan ikk få adgang til laptopen...
Jeg kan hverken pinge eller søge efter dem, de er alle sat op til samme arbejdsgruppe!!

Jeg har prøvet med win XP home som fulgte med computeren, her mener jeg at det har virker de gange det har været installeret, men med win XP pro gør det ikke...
Når jeg forsøger at pinge kommer meldingen "forespørgsel fik timeout"
Hvis jeg forsøger at se arbejdsgruppe computere kommer fejlmeldingen om at jeg muligvis ikke har tilladelse til at se arbejdsgruppe computerne...

Hvor kan fejlen ligge??

Jeg bruger min laptop på skolen da vi har trådløst lan der, kan det ødelægge noget??

\\Peter
Avatar billede peter.g Nybegynder
17. august 2004 - 19:27 #1
Det skal siges at hvis jeg tager kablet fra Access pointet og sætter det i laptoppen kan jeg godt pinge fra min stationære til laptop og omvendt, ligesom hvis jeg søger på begge maskinerne finder de hinanden, men der er ikke adgang på dem, selvom jeg har delt nogle mapper og slået XP firewall fra, og deaktiveret Norton Internet Secutiry...
Avatar billede kenp Novice
17. august 2004 - 21:11 #2
har du kontrolleret at trafikken er lovlig nogle af dem er alligvel aktive selv om du har deaktiveret dem.
Avatar billede peter.g Nybegynder
17. august 2004 - 21:41 #3
Med win XP home har jeg kunne få adgang til de andre computere ved at deaktivere norton internet security...
Avatar billede peter.g Nybegynder
20. september 2005 - 20:00 #4
lukket
Avatar billede peter.g Nybegynder
21. september 2005 - 18:37 #5
......