Avatar billede jens_r Novice
17. august 2004 - 18:19 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

IT-uddannelser med fremtid i?

Er der nogen der har noget viden om hvilke IT-uddannelser der er noget fremtid i? Jeg vil nødigt tage en uddannelse hvis jeg kommer til at stå arbejdsløs bagefter.
Er der nogle bestemte arbejdsområder indenfor IT-sektoren man forventer vil ekspandere en gang i fremtiden, sådan som det er sket indenfor bioteknologien?

Er ved at finde uddannelse og er på herrens mark...
Avatar billede krestionsen Nybegynder
17. august 2004 - 18:32 #1
Så skal det være noget inden for sikkerhed, som bliver mere og mere udbredt.
Avatar billede triple-x Nybegynder
17. august 2004 - 18:33 #2
jens - først og fremmest er det dumt at vælge en uddannelse du ikker "føler" for, hvis sikkerhed ikke siger dig noget som helst ville det være utrolig dumt at udanne dig som sikkerhedskonsulent eller lign.

Alle brancher mangler arbejdskraft, så længe den er god nok.
Avatar billede jens_r Novice
17. august 2004 - 18:38 #3
triple-x> Nej nej, klart nok. Kunne aldrig drømme om at søge ind på noget jeg ikke gad. Men det skader jo ikke at undersøge markedet for uddannelser og job -  det kunne jo være jeg faldt over noget spændende.
Avatar billede triple-x Nybegynder
17. august 2004 - 18:40 #4
en god regel er at tage en lidt længere varende uddannelse, det giver som regel bedre mulighed på jobmarked.
Avatar billede qedanne Nybegynder
10. november 2004 - 23:16 #5
Jeg har gode erfaringer med datalogistudiet.
Det er for nyligt lavet om, så det både er blevet mindre matematisk og bredere.
Før i tiden tog studiet ikke fat på emner som web, html, xml osv., men det gør det nu.
Derudover er der god mulighed for, når man er bachelor (de første 3 brede år), at man selv vælger retning, og dermed kan vælge det man synes er mest interessant, men samtidig kan man til den tid vurdere hvilke emner, der er fremtid i.
Hvis man altså er interesseret i så lang en uddannelse...
Håber ikke svaret kommer for sent :-)