Avatar billede spejder Nybegynder
17. august 2004 - 17:16 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med Domæne "netværksstien blev ikke fundet".

Jeg har oprettet en ny 2000 server med Active Directory, som jeg skal have 4 computere til at logge på. Når jeg forsøger at logge på domænet, får jeg mulighed for at skrive brugernavn og adgangskode, så går der nogle sekunder inden computeren fortæller mig at "netværksstien blev ikke fundet".

Hvad har jeg gjort galt?
Avatar billede holmus Nybegynder
17. august 2004 - 17:19 #1
Har du husket at sætte klienterne op til at benytte din nye server som primær DNS server?

Hvis ikke, så er det det du har gjort galt! :)
Avatar billede serverservice Praktikant
18. august 2004 - 13:36 #2
Kræver også at dhcp fungerer korrekt og computeraccounten er oprettet på serveren.
Du definerer din dns under scope options i dhcp.
Når du har gjort det går du i system - network id- sætter den i domain mode og logger den på med administrator account - virker det nu ?
Avatar billede serverservice Praktikant
18. august 2004 - 13:37 #3
altså det sidste er fra en klientpc, men det ved du sikkert?
Avatar billede spejder Nybegynder
19. august 2004 - 02:56 #4
Tjahhh... jeg havde også selv rodet med DNS det ene og det andet. Fejlen lå i logon fra Win2000 maskinen, her skulle man blot skrive domænet i "skift primær DNS ved Logon" jeg troede at der her skulle stå serverens navn!!!

Men jeres indsats skal ikke være forgæves :o)