Avatar billede illusion Nybegynder
17. august 2004 - 17:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Min skærm går i sort ved spil!

Jeg har købt nyt bundkort, cpu, ram, hd og grafikkort til en af mine venners computer.

Det første problem jeg havde var, at skærmen slog fra, når Windows XP startede op og havde kørt i ca. 10 sekunder. Jeg sendte hele computeren til rep., de skiftede en defekt cpu, jeg betalte kr. 400 i gebyr, og fik en computer igen, der godt vil køre windows i længere tid.

Problemet er så nu, at min skærm stadig slår fra når, men i stedet for at gøre det lige efter windows er startet op, så går det nu galt, når jeg har spillet et spil i 1-2 min. Skærmen skifter hurtigt mellem spil og "sort", og skærmen går i stand-by (grøn diode bliver gul og blinker).
Jeg har prøvet at sætte mit eget skærmkort (GF TI4400 4x AGP) over i hans computer, og det kører fint. Jeg har også prøvet at sætte hans skærmkort over i min computer (mit MB kan kun køre 4x AGP), og det kører også fint!
Hvad pokker kan det så være???

Jeg har på fornemmelsen, at det er et strømproblem, eller at der er en fejl på bundkortet der gør, at AGP-porten ikke fungerer helt, som den skal, når det kører ved høj hastighed (fungerer som sagt fint ved 4x-hastighed med mit grafikkort). Lyder det sandsynligt?
Jeg har prøvet at sætte AGP-portens hastighed til 4x-hastighed i BIOS, og ved denne hastighed har jeg, indtil videre, ikke fået nogen fejl, men den skal jo kunne køre 8x!

Jeg har prøvet følgende, uden virkning. Ingen af delene har løst problemet helt.

- Nyeste driver til grafikkort
- Opdateret bios på bundkortet
- Installeret DirectX 9.0b
- Fjernet en side i kabinettet for at sikre at det ikke er varmen, der gør det
- Prøvet forskellige skærme - min egen er en 19" Targa Visionary-skærm
- Prøvet en anden 300W-strømforsyning

Mine system specs:

- Midi-Tower
- Asus A7V600-X bundkort
- AMD Athlon (Barton) 2600+
- Kingston 512 MB RAM
- Maxtor 1 x 80 GB HDD
- Nec DVD-Brænder
- Club 3D Radeon 9600XT-grafikkort med 128 MB RAM
- 300W Codegen strømforsyning der har flg. specs.: +3.3=14a, +5v=30a, +12v=10a, -5v=0,5a, -12v=0,8a, +5vsb=2a

Hjælp!
Avatar billede 1945 Nybegynder
18. august 2004 - 14:15 #1
Kender problemet dit grafikkort får ikke nok strøm sæt spændningen op til agp porten i bios sæt den til 1,7v ( har haft samme prob. både med nvidia kort og ati)
Avatar billede illusion Nybegynder
19. august 2004 - 09:43 #2
Jeg har afleveret computeren til rep. igen - nu kigger de på det, og hvis de finder ud af, at det er strømforsyningen, så får du selvfølgelig pointsene. Gad godt, at jeg lige havde mulighed for at afprøve det - det ville være noget nemmere end at sende den til rep.! ;-)
Avatar billede illusion Nybegynder
16. september 2004 - 13:20 #3
Tjah - så fik jeg det til at køre - håber jeg! Købte en 450w strømforsyning, og byttede ati6900xt-kortet med et gf fx5900-kort. Nu ser det ud til at virke. Om det var grafikkortet eller strømforsyningen vides ikke, men du skal da have points alligvel. Gider du at skrive et svar...?
Avatar billede 1945 Nybegynder
16. september 2004 - 14:55 #4
Det glæder mig at det køre nu
Avatar billede illusion Nybegynder
17. september 2004 - 10:02 #5
Ja, det glæder også mig :-)