Avatar billede taxviper Nybegynder
17. august 2004 - 13:25 Der er 2 kommentarer

Formular med indflettede data

Hej,

Jeg skal lave en formular til Outlook 2002 i et Exchangemiljø.

Formularen skal bruges til at afsende nogle besvarelsesmail.

Når man vælger formularen skal den spørge om to ting -
medarbejdernummer og sagsnummer. Disse to ting skal derefter flettes
ind i en standardmeddelse (medarbejdernummeret er også alias for
mailadressen - sagsnummeret skal i emne og i selve meddelsesteksten).
Derefter skal den automatisk afsendes med en fast afsender.

Kan dette overhoved lade sig gøre - og hvor skal jeg starte?

På forhånd tak for enhver hjælp

Mvh

Michael
Avatar billede kedde65 Praktikant
22. august 2004 - 08:07 #1
Hej

Du kan lave det på flere måder. Den ene er ved hjælp af VBA i Outlook, den anden er som en formular, og hvis du vælger formular metoden er der igen 2 måder du kan gøre det på.
Det afhænger lidt af følgende spørgsmål.

Hvor mange brugere skal bruge dette system?
Skal standardmeddelsen sendes ud af huset?

VH CK
Avatar billede taxviper Nybegynder
22. august 2004 - 09:28 #2
Hej,

standardmeddelsen skal ikke ud af huset - alt skal ske via vores interne exchangeserver.

Brugere...Der er 10 personer som skal udfylde disse standardmeddelser og der er ca. 6.500 mulige modtagere.

Tak,

Michael