Avatar billede nielsen_thomas Nybegynder
17. august 2004 - 13:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Telefoni + tonepuls

He jalle eksperter jeg skal bruge frekvenserne på de forskellige tastetoner på en mobiltelefon (Nokia 3510i), skulle godt nok være lige meget hvilken mobil det er!

Altså frekvenserne på tasterne fra 0 til 9
Avatar billede jpvj Nybegynder
17. august 2004 - 13:09 #1
Det er ikke en frekvens, men to. DTMF toner er en forkortelse for Dual Tone Multi Frekquency.

http://margo.student.utwente.nl/el/phone/dtmf.htm
Avatar billede nielsen_thomas Nybegynder
17. august 2004 - 13:12 #2
Gælder disse også i danmark?
Avatar billede scb Praktikant
17. august 2004 - 17:41 #3
Ja, DTMF toner er ens i hele verden, der fåes en speciel decoderkreds til formålet.
-SCB