Avatar billede avlastenok Nybegynder
17. august 2004 - 06:16 Der er 7 kommentarer

skjul ip

Hej, er der en der ved hvordan man skjuler sen ip adresse.Hilsen Jan
Avatar billede simonvalter Praktikant
17. august 2004 - 07:03 #1
Jep du kører igennem en proxy. Så du skal have adgang til en proxy som selvfølgelig ikke kører fra et sted bag din ip.
Der findes sikkert nogen gratis nogen som man bare kan bruge.... men de er sikkert overbelastede, så din hastighed vil falde til noget helt uacceptabelt.. de blokerer sikkert også for bestemt indhold .. så du kan ikke besøge bestemte steder.. downloade bestemte filer osv. (jeg kan desværre ikke henvise dig til nogen) Og det er ikke lovligt at benytte proxys som f.eks rusiske sider indexerer ved at scanne internettet.. du risikerer at få lukket din internet forbindelse af din isp hvis de får en klage.

Hvis du så får adgang til en privat proxy med password.. noget du sikkert skal betale dig fra medmindre du har en ven der kan stille noget til rådighed..
så vil din hastighed opnået stadig være langsommere end det du ville opnå uden medmindre den cacher indholdet og du får hits på indhold i cachen som ellers ville være langsomt at hente... og hvis du virklig vil have en webcache så sæt en op selv.

Hvis du spørger mig kan det ikke betale sig at forsøge at skjule sin ip medmindre man har skumle hensigter.. og det hjælper vi ikke med her.
Man fjerner jo heller ikke sin nummerplade fra sin bil vel?
At nogen har din ip kan de ikke bruge til meget.. og hvis det er fordi du fryger hackere osv så skal du ikke regne med at det hjælper noget da en hacker ikke udser dig fordi din ip bliver lagt i en webservers log. Det er for det meste random ip ranges der bliver udsat for det.. og der ville du dukke op aligevel.

Jeg nævner slet ikke spoofing hvis det var det du tænkte på da du sansynligvis ikke har en mulighed for at bruge det til noget.
Avatar billede simonvalter Praktikant
17. august 2004 - 07:06 #2
Men du kan jo fortælle hvilket formål det ville have at du skjulte din ip?

Det eneste sted hvor jeg kan se en lille fordel er hvis man bevæger sig på irc og omgås folk der ddoser for sjov.. der vil en bnc hjælpe lidt.
Avatar billede simonvalter Praktikant
17. august 2004 - 07:11 #3
du kan se squashguy's artikel om ip spoofing her
http://www.eksperten.dk/artikler/90
Avatar billede simonvalter Praktikant
17. august 2004 - 07:11 #4
og et svar
Avatar billede avlastenok Nybegynder
18. august 2004 - 05:58 #5
simonvalter det sker jeg kommer ind på hjemmesider som forexsempel sex sider eller andre sider og så er det jeg får en masse  dumme mail, så dette er årsagen.
Jeg har engang selv fjernet den men kan ikke huske hvordan, det var så nemt at fjerne den.
Avatar billede simonvalter Praktikant
18. august 2004 - 09:54 #6
Du får ikke spam fordi de har din ip .. det er rimlig usansynligt.
Spam kommer af at du signer op forskellige steder med den eller skriver den i et forum som eksperten og så kommer der et program forbi og samler den op.
Og jeg er helt sikker på at du aldrig har fjernet din ip... man har altid en ip ellers kan du ikke få svar tilbage fra hjemmesiden.
Avatar billede simonvalter Praktikant
08. juni 2005 - 20:25 #7
lukketid?