Avatar billede cubus-data Nybegynder
27. februar 2001 - 11:16 Der er 11 kommentarer

W2000 \"Broadcast\" får router til at ringe op.

Hej -

Vi har et mindre netværk med W2000 server og workstations samt en isdn router.

Vores store problem er at efter vi har fået w2000 på maskiner så ca. hvert 5 min. ringer routeren op.
Man kan på routeren se hvilken maskine der \"trigger\" routeren og det er alle maskiner i forskellige rækkefølge.

Jeg har slået time sync services fra. uden held

Vores internet regning er blevet 3 doblet pga. dette.

Er der nogen der har løsningen ?
Avatar billede snowball Novice
27. februar 2001 - 11:28 #1
Hvilken router er det ??? Prøv og find ud af om den understøtter Spoofing, og hvis den gør, så slå det til !

Spoofing gør det, at den fortæller PC\'erne at alt ude på den anden side er routeren stadig ser ud som sidst de var der og at de derfor ikke skal ringe op for at finde ud af om der er ændringer! (Nogen i den stil i hvert fald ;))

Snowball
Avatar billede been Nybegynder
27. februar 2001 - 11:40 #2
Du kan disable udp + tcp port 137+138+139 i routeren så kan den ikke broadcaste netbios ud på nettet.
Hvis det er de netbios kald der er problemet ?
Avatar billede cubus-data Nybegynder
27. februar 2001 - 16:11 #3
Vi har en D-Link 106, opsætningen ligner en Zyxel meget til forveksling dog mangler flere menu punkter.

Hvordan slår man port 137-139 fra i en D-link router ?

Vi har ikke netbios protocol installeret på nogle af pc\'erne, men det kan vist stadig være problemet ?

Checker det med Spoofing.
Avatar billede snowball Novice
27. februar 2001 - 16:35 #4
Manualen til din router ligger på ftp://ftp.dlink.com/routers/di106/di106.pdf og den skulle understøtte spoofing, så det er faktisk bare et spørgsmål om og få den sat rigtigt op.

Jeg har desværre ikke arbejdet med D-Link routere så jeg kan kun henvise til at du læser manualen !

Snowball
Avatar billede been Nybegynder
27. februar 2001 - 17:54 #5
Det har heller ikke noget med netbios protokollen at gøre, men tcp på et windows baseret netværk eks. når du kigger på \"andre maskiner\" så bruger man netbios over ip til at lave navneopløsningen (jeg ved ikke om det også er tilfældet i win2K, men i tidligere versioner af Windows er det).
Jeg ved ikke nok om D-Link routere til at give en bedre vejledning, så du må læse i vejledningen som der henvises til i et tidligere svar.
Avatar billede k_la Nybegynder
27. februar 2001 - 20:59 #6
Du kan lave et \"filter\" i Dlink routeren der filtere portene fra, hvis det ikke hjælper - så prøv at kigge dine protokoller igennem - jeg har oplevet det samme - her var det win95/98 clienterne der gjorde det - løsningen er her stop browserne i net opsætningen.
Har du for mange eller hjælper det ikke så er løsningen en \"gateway\" imellem routernet og firma net (det kan laves med en NT 4.0 + 2 netkort og et par statiske routes + IP forvard)
Avatar billede cubus-data Nybegynder
27. februar 2001 - 21:30 #7
Jeg burde ha kontrolleret dette inden jeg skrev spørgsmålet. I w2000 advanceret egenskaber for TCP/IP protocollen under netværket - der kan man Deaktivere Netbios over TCP/IP. det skal siges at vi kører med faste ip adresser. der står også noget med LMHOSTS opslag.

Kan noget af dette bruges til at løse det... kigger stadig på spoofing tingen...
Avatar billede been Nybegynder
28. februar 2001 - 10:37 #8
Hvis du disabler netbios over ip, vil jeg tro dit problem er løst, men tilgengæld kan du vist kon så heller ikke browse dit netværk på computernavnene - men du bør da lige teste det af, nu det er gratis !
Avatar billede cubus-data Nybegynder
05. marts 2001 - 10:00 #9
Okey - nu har jeg prøvet alt det med d-link filterne. Hjalp ikke.

Har prøvet at deaktivere netbios over tcp/ip - skidt ting ingen kan se serveren, medmindre det er på ip niveau.

MEN jeg smed en packet analyser på serveren - og fik næsten løsningen.
De pakker der aktivere linjen er DNS opslag på computerens eget navn:
LOCAL -> D-LINKD2E593 DNS 0xB85: Std Qry for _ldap._tcp.Default-First-Site-Name._sites.dc._msdcs.cubusserver.cubusdata.dk. of type Srv Loc on class INET addr.
D-LINKD2E593 -> LOCAL DNS 0xB85: Std Qry Resp. Auth. NS is dk. of type S0A on class INET addr: Name does not exist

Hvad gør man for at deaktivere dette ?

Avatar billede k_la Nybegynder
06. marts 2001 - 21:58 #10
Prøv at oprette den i hostfilen - hvis den ikke allerede er der
Avatar billede been Nybegynder
25. september 2001 - 12:19 #11
Skal denne sag ikke afsluttes :-)