Avatar billede spottie Nybegynder
16. august 2004 - 17:09 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Vedr. Opdatering og Windows Update

Goddag Eksperter.

Jeg har lige kørt Windows Update og fik af vide jeg skulle installere en opdatering åbenbart med et værktøj til fjernelse af nogle virusser, så det gjorde jeg, men spørgsmålet er nu:

1) Har andre herinde og skulle hente en sådan opdatering med et stykke værktøj til sin PC, for jeg har ingen virus ifølge min nyopdaterede Norton AntiVirus 2003 (7-9-13)

2) Et andet spørgsmål hvad er forskellen på Windows Update 4 og 5?
For jeg opdatere stadig kun med v4, og villeg erne have v5, men ved ikke hvordan man får den og hvad der er forskellen håber nogen kan hjælpe lidt.

Vh spottie
Avatar billede nopsen Ekspert
16. august 2004 - 17:37 #1
jeg fik den også og tjekkede mit system igennem, som jeg eller scanner meget jævnligt. For at være helt sikker, scannede jeg lige med et par online scannere også, housecall og Panda, Panda fandt som den eneste virus, så får at være sikker, så kør lige en scan på dem også.

For at køre update 5 skal du bare ændre 4 tallet i adressefeltet til et 5-tal når du er inde på windows update.
Avatar billede hcma Novice
16. august 2004 - 19:02 #2
2)  v4 er til dem som ikke har fået lagt SP2 ind endnu.  Når SP2 er kørt ind overgår man til v5.
1) Hvordan fik du den update?  Automatisk eller gik du ind på WinUpdate på egen foranledning? For du har vel ikke fået en mail om det?
Avatar billede resten Nybegynder
16. august 2004 - 19:12 #3
Catbody--> Prøv at scan for updates der kom den frem til mig.... og hvad jeg skal bruge det til er mig en gåde til jeg får taget mig sammmen for at undersøge det lidt nærmer :)
Avatar billede nopsen Ekspert
16. august 2004 - 19:21 #4
det er åbenbart et problem med den update, hvis du ikke lige finder en løsning kan du som alternativ bede hende om at pakke filen inden hun sender den, eller bare omdøbe den så den ikke hedder for eks .exe som der netop bliver blokeret for.
Avatar billede nopsen Ekspert
16. august 2004 - 19:21 #5
sorry forkert indlæg, bare glem det igen :)
Avatar billede hcma Novice
17. august 2004 - 00:23 #6
har lige scannet for updates og der kom intet frem.
Hvad hedder den update? navn og nummer
Avatar billede nopsen Ekspert
17. august 2004 - 11:58 #7
som jeg skrev i mit første indlæg, skal du ændre det 4-tal der er i adressefeltet på din browser, så kommer du automatisk ind på version 5.
Avatar billede rom Nybegynder
17. august 2004 - 22:26 #8
Er SP2 frigivet endnu og hvis ja, hvordan får man så fat i den.
Avatar billede resten Nybegynder
17. august 2004 - 22:42 #9
Du kan hente den her men den er kun på 4 sprog indtil vidre men der går ikke så lang tid så er den oversat til DK.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=049C9DBE-3B8E-4F30-8245-9E368D3CDB5A&displaylang=en
Avatar billede nopsen Ekspert
18. august 2004 - 02:58 #10
hvorfor ikke lige vente til den ligger tilgængelig på normal vis, så kan de jo nå at rette flere af de ting de er i gang med.. der er jo en masse problemer med at mange forskellige gængse programmer ikke vil virke optimalt med de nye opdateringer, jeg har set et par lister rundt omkring, selv office xp er nævnt og det kommer endda fra deres egen liste.. kigger man i diverse forums vil man også se en masse eksempler på folk der kæmper med diverse problemer efter at ha hentet dem, og så har vi nok kun set toppen af kransekagen, så det ville nok være klogt at vente lidt.
Avatar billede spottie Nybegynder
18. august 2004 - 09:18 #11
ok...ved ikke hvad den opdatering har af nummer eller navn, kan jeg ikke huske...
ved ikke om nogen også har fået den under updaten? Den hedder bare noget med "værktøj til fjernelse af..."
Avatar billede hcma Novice
18. august 2004 - 10:20 #12
mon det er denne her: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=76C6DE7E-1B6B-4FC3-90D4-9FA42D14CC17&displaylang=en
Du har ikke behov for den hvis du ikke er inficeret med sasser, men den kan være god at have liggende hvis uheldet skulle være ude.
For at bruge dette tool, skal du køre Windows XP eller Windows 2000, og sikkerhedsbulletin MS04-11 skal være installeret = KB835732 (sikkerhedspatch)
Avatar billede nopsen Ekspert
18. august 2004 - 19:44 #13
dette er en af grundene til at jeg ikke har travlt med at hente det:

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=18790