Avatar billede sambora Nybegynder
16. august 2004 - 16:21 Der er 12 kommentarer

Baggrundsbillede der fylder det hele

Hejsa

Hvordan får jeg et baggrundsbillede i Word til at fylde siden ud?? Det ser sådan set fint ud når jeg ligger det ind, men tager jeg et "vis udskrift" er der en dejlig hvid kant hele hele vejen rundt... hvordan får jeg det fyldt helt ud?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
16. august 2004 - 16:40 #1
Hvordan er billedet lagt ind lige nu ?
Avatar billede sambora Nybegynder
16. august 2004 - 16:47 #2
Via "Fra fil..."-metoden og er så formateret så man kan flytte rundt med det...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
16. august 2004 - 16:56 #3
... og trække i kanten ikk' ?
Altså det som jeg kalder "glansbilledflydende" ...
Avatar billede sambora Nybegynder
16. august 2004 - 16:59 #4
Jo jo... så kan man trække rundt med det og variere i størrelse. Det har jeg så gjort så det fylder hele siden, men ved udskrift er der denne hvide kant rundt, så det er nok et spørgsmål om at få det indstillet et eller andet for mig endnu ukendt sted...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
16. august 2004 - 17:12 #5
Afhængig af printer så kan du ikke får udskrift helt til papirkant. Nogle blæksprutteprinter kan dog (næsten).

Hvor mange millimeter drejer det sig om ?
Avatar billede hcma Novice
16. august 2004 - 18:58 #6
Det er din printer som bestemmer, da den ikke kan printe til kant. Får du ikke en advarsel op, når du beder om print, hvor der står noget med at der vil ske en beskæring, da grafik/tekst går ud over margenkanter?
Prøv at checke manualen til din printer og se hvor tæt på eller langt fra kant du kan printe.
Avatar billede sambora Nybegynder
16. august 2004 - 19:06 #7
Jeg har ingen printer tilsluttet, men mindes bare jeg på et tidspunkt kunne gøer et eller andet i Word.

Men kender godt advarslen på printeren...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
16. august 2004 - 20:18 #8
Jeg trækker et billed helt ud til alle fire sider og bruger "Vis Udskrift":

Alt afhængig af hvilken printer jeg vælger (jeg har 3 forskellige muligheder her i hytten) så bliver "den hvide kant" forskellig størrelse.
Kan først ses ved "Vis Udskrift..."

Sååå - hvorfor vil du ha' det helt ud hvis din udskrifts enhed alligevel ikke kan skrive helt der ?
Avatar billede hcma Novice
17. august 2004 - 00:18 #9
så må det være dette:
Højreklik på billedet -> Formater billede -> Fanebladet layout -> Bagved tekst  og træk det så helt ud til kanterne
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. august 2004 - 03:22 #10
<catbody>: Det er prøvet; i "Vis udskrift" er 'problemet der igen/stadig; se 16/08-2004 20:18:16

<sambora>: Såååå... ???
Avatar billede hcma Novice
17. august 2004 - 08:20 #11
har du engang haft en printer installeret?  hvis ja, kan det være, at der stadig er en rest tilbage, som styrer din udskriftsvisning.
Hvis jeg benytter min HP PSC500 som standardprinter (kan ikke printe til kant) vises der også hvide kanter i Vis udskrift. Hvis jeg derimod sætter min CutePDF Writer til at være standardprinter, er der IKKE hvide kanter i Vis Udskrift.
Så min påstand er at Vis Udskrift er afhængig af hvilken printer der sidst har været benyttet som standardprinter.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. august 2004 - 17:45 #12
... så hvis Windows ikke har nogen standard printer så kan du godt få billed/tekst helt til kanten ifølge "Vis udskrift...". Hvad du så ka' bruge det til...

Sååå ... <sambora> ???