Avatar billede tony-tiger Nybegynder
16. august 2004 - 12:41 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Udskriv på printer som er tilføjet på serveren

Hej.

Jeg er ved at lave et bestillingssystem i asp. Når ordren er tilføjet skal der automatisk udskrives en ordresedel på en netværksprinter i firmaet. Kan det lade sig gøre at få ASPen til at sende det print afsted? Hvis i ikke forstår mit spørgsmål, så skriv!

Michael
Avatar billede fennec Nybegynder
16. august 2004 - 12:45 #1
Det kan det godt, men det kræver et printer komponent. Bruger selv scriptx fra meadroid.

http://www.meadroid.com/scriptx/

Kan ikke huske om den lille (gratis) version kan gøre det, men den fulde kan.
Avatar billede tony-tiger Nybegynder
16. august 2004 - 13:09 #2
Ser ud til at det er sådan noget jeg skal bruge.. Men er der nogen der kender noget der er gratis ?
Avatar billede fennec Nybegynder
16. august 2004 - 13:24 #3
Kender desvære kun til scriptx. Den fåes også i en gratis version, men jeg har lige undersøgt det, og fundet ud af at valg af printer, kun er med i den fuldeversion. Så den skal du til lommen, hvis du skal bruge.
Avatar billede tony-tiger Nybegynder
16. august 2004 - 13:51 #4
Okay.. Så må jeg jo lige finde ud af om bossen er villig til at betale :) Det er Annual server-side licenses man skal have, ikke ?
Avatar billede fennec Nybegynder
16. august 2004 - 14:11 #5
Jo, desværre. Og den er ikke helt billig.

Ellers må du se om du kan finde et andet komponent. Her lige prøvet at søge lidt på google, men har desvære ikke fundet noget.
Avatar billede tony-tiger Nybegynder
16. august 2004 - 17:31 #6
Okay.. Takker for hjælpen.. Beholder lige selv lidt af points'ene :)