Avatar billede k.andersen Nybegynder
15. august 2004 - 23:24 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

ekstern harddisk er forbundet til langsom hub?

Hejsa...

Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor min xp pro kommer frem og siger: "USB-højhastighedsenhed, der er tilsluttet en langsom hub. En USB-højhastighedsenhed er tilsluttet en langsom hub. Klik på denne meddelse for at få hjælp til at løse problemet." når jeg tilslutter min eksterne harddisk vi usb? Min bærbare gør det ikke...

Jeg har klikket for at få hjælp, men jeg får bare en oversigt over mine usb "et eller andet"!

Er der nogen der kan sige hvorfor den gør det og hvad jeg evt. kan gøre for at løse det?

mvh.
Kasper Andersen
Avatar billede -cyruz- Nybegynder
15. august 2004 - 23:26 #1
fordi den er beregnet til at køre på Usb 2.0 men du har sat den til en almindelig usb port....det går min os...
Avatar billede halifax Nybegynder
15. august 2004 - 23:29 #2
Du har måske slet ikke USB 2.0 på den pc?
Kan i så fald løses ved at du køber et PCI USB 2.0 kort og sætter det i den.
Avatar billede -cyruz- Nybegynder
15. august 2004 - 23:30 #3
rettelse: det gør min eksterne os
Avatar billede deekay Nybegynder
15. august 2004 - 23:33 #4
den skriver det fordi din computer ikke har USB 2.0 som standart, så du kører nu kun 11mbit/sec når du overfører, hvis du køber et PCI kort (eller PCMCIA kort hvis det er en bærbar) med USB 2.0, kommer du op på 480mbit/s, så det er en god investering og slet ikke dyrt, se www.edbpriser.dk
Avatar billede k.andersen Nybegynder
15. august 2004 - 23:36 #5
Aha...så blev jeg det klogere. Men jo, det er usb 2.0 jeg har på min stationære.... Problemet er når jeg installerer "VIA USB 2.0 Drivers", som følger med mit motherboard. Så går maskinen istå når jeg tilslutter den eksterne harddisk. se evt. http://www.eksperten.dk/spm/528841
Avatar billede k.andersen Nybegynder
15. august 2004 - 23:36 #6
Lige for en sikkerhedsskyld - så kører jeg med usb 2.0 på både den stationære og den bærbare!
Avatar billede halifax Nybegynder
15. august 2004 - 23:37 #7
deekay, jeps, det har jeg jo spurgt ham om.
Skulle måske bare smide et svar?? - Vi ved jo ikke om han har USB 2.0 og om problemet skyldes noget andet, vel?
Avatar billede halifax Nybegynder
15. august 2004 - 23:42 #8
Er USB 2.0 support enablet i BIOS. Skal gøres på nogle pc'er.
Avatar billede k.andersen Nybegynder
15. august 2004 - 23:54 #9
hmmm.... det eneste jeg lige kunne finde med usb var disse:

USB 1.1 Device Legacy Support
USB 1.1 Port 64/60 emulation

De var begge disabled......det tegner ikke godt at der står 1.1, vel?
Avatar billede deekay Nybegynder
15. august 2004 - 23:57 #10
Andersen:

Sagde du at du havde installeret de medfølgende drivere? Og så står der alligevel 1.1? Find nye drivers på nettet, det lugter lidt?
Avatar billede k.andersen Nybegynder
16. august 2004 - 00:00 #11
altså.... På den medfølgende cdrom til motherboardet liger der "VIA USB 2.0 Drive" - problemet er, at hvis jeg installerer dem/de/densen, så går computeren istå så snart den eksterne bliver tilsluttet. Det er pænt træls og den eneste løsning jeg hidtil har kunne finde til dét problem har været format c:

Jeg har IKKE installeret dem endnu pga. ovenstående!
Avatar billede halifax Nybegynder
16. august 2004 - 01:03 #12
Sæt USB 1.1 Device Legacy Support til Enabled.

Måske du tillige skal
1. have opdateret BIOS
2. installeret nyeste VIA 4in1 drivere

Se tillige efter råd og tip på www.usbman.com - klik på VIA under Chipset i venstre side.
Avatar billede k.andersen Nybegynder
16. august 2004 - 01:32 #13
Jeg slog legacy til (man kunne vælge "all device" og "no mice" - jeg valgte all device). Fulgte en lille guide på usbman og nu siger den det ikke længere. Jeg takker mange gange for din hjælp og for jeres andre råd!

Men pointene går altså til, halifax!

Sov godt - nu kan jeg atter sove trygt ;-)

Atter en gang tak for hjælpen :)