Avatar billede quit Nybegynder
15. august 2004 - 21:13 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hjemmeside og Windows Media Player

Jeg er ved at lave en hjemmeside til at ligge på mit skrivebord, som viser hvilke .avi- og .mpg-filer som jeg har liggende på mine harddiske.
Jeg vil dertil gerne have en form for et link der virker sådan at når man trykker på det, starter filmklippet op i Windows Media Player.
Er det muligt at lave sådan et? Hvis ja, hvordan? :)
Avatar billede buddy45 Juniormester
15. august 2004 - 21:34 #1
<a href="file:///G:/din_film.avi">Din_film.avi.avi</a>, hvor G er dit drev med film.
Avatar billede buddy45 Juniormester
15. august 2004 - 21:35 #2
Nåh, der kom lige en .avi (eller 2) for meget i 'Navnet'....
Avatar billede quit Nybegynder
15. august 2004 - 22:12 #3
Jeg har prøvet det som du skriver buddy45, men trykker jeg på linket kommer boxen med "Gem, Åbn, Annullér, Flere Oplysninger" frem (Efter meget lang tænketid)... Windows Media Player skal jo helst starte op med det samme =/
Avatar billede buddy45 Juniormester
15. august 2004 - 22:20 #4
I stifinder vælg: Funktioner - Mappeindstillinger - fanen Filtyper - find AVI på listen - tryk på Avanceret og fjern flueben ved 'Bekræft ved åbning eller overførsel'.
Avatar billede buddy45 Juniormester
15. august 2004 - 22:21 #5
Før det samme for mpg og evt. andre.  :o)
Avatar billede buddy45 Juniormester
15. august 2004 - 22:21 #6
Før=Gør
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2004 - 22:23 #7
Du kan også bruge følgende kode til at embedde / integrere WMP i din hjemmeside:

http://forums.htmlcenter.com/showthread.php?s=&threadid=756

(ovenstående link har kodestump samt diskussion om emnet, håber det kan bruges?)
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2004 - 22:24 #8
Sorry, jeg læste spørgsmålet forkert.... Jeg stopper vist bare for iaften, det er FOR galt når man læser spørgsmål forkert. Suk, time for sleepy (me) ;-)
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2004 - 22:25 #9
(Se blot bort fra mit svar, med mindre man kan kombinere det med noget scripting og derved opnå en ønsket effekt?)
Avatar billede quit Nybegynder
15. august 2004 - 22:52 #10
Det hjalp på det buddy45, mange tak :)

Skriv noget som et Svar og du få point :)
Avatar billede buddy45 Juniormester
15. august 2004 - 22:58 #11
Godt det kom til at virke.
Takker for points ;o)