Avatar billede zoobear Nybegynder
15. august 2004 - 19:38 Der er 9 kommentarer

WIN98 i stedet for XP

Hej med jer!

For nylig installerede jeg vindows xp på min pc. Det fik den til at køre langsomt, så jeg besluttede mig for at installere windows 98 på den igen. Derfor har jeg brugt partition magic til at ændre min harddisk fra NTFS til FAT32. Dette gjorde jeg via en anden pc som jeg midlertigt smed min harddisk i.

Da jeg så derefter smidder harddisken i min pc og derefter indsætter recover-cd'en, kan pc'en ikke få kontakt med harddisken.

Betyder det noget om man sætter disken til at være primary eller logical?

Er ved at blive småsur så hjælp hvis du kan!
Avatar billede webdesigner Praktikant
15. august 2004 - 19:47 #1
Jeg ved ikke om du her gjort det eller hvad, men syns du skulle vide at grundet til at xp suger så meget på gamle systemet er det grafiske interface....
Du kan køre Xp udemærket på en pc af ælder dato hvis du sætter det grafiske interface til at være windows 98 style...

PS. Win Xp er merer stabilet end Win 98...
Avatar billede webdesigner Praktikant
15. august 2004 - 19:48 #2
men hvad er det du vil Recover??
Avatar billede bfjmnemonic Nybegynder
15. august 2004 - 19:50 #3
Hvis det er den eneste harddisk du har i maskinen skal den sættes til Primary Master.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. august 2004 - 22:06 #4
Find en windows 98 bootdisk, og boot på den.
Kør fdisk (sig ja til at understøtte store diske)og slet alle partitioner, du kan finde på disken. også non-dos, hvis der er nogen.
opret en enkelt primær partition der fylder hele harddisken.
afslut fdisk og genstart, stadig på windows 98 bootdisken.
Fyr disse kommandoer af:
fdisk /mbr
og format c:

Prøv herefter recovery cd'en igen.

Denne procedure sletter ALLE data på disken, så gør det kun hvis du ikke har noget der skal bruges på disken !!!
Avatar billede zoobear Nybegynder
16. august 2004 - 09:09 #5
til tonnybrandt - Jeg prøver det lige og vender tilbage bagefter
Avatar billede zoobear Nybegynder
16. august 2004 - 09:12 #6
til webdesigner - Det havde jeg gjort. Men synes stadig det kørte optimalt.
Avatar billede zoobear Nybegynder
16. august 2004 - 09:13 #7
at det ikke kørte optimalt
Avatar billede bfjmnemonic Nybegynder
16. august 2004 - 13:57 #8
Jeg misforstod dit spørgsmål i første omgang .. Sorry

Så vidt jeg husker er det således:
Hvis du vil have flere end 4 partitioner på samme disk skal du oprette en extended partition hvor du så kan oprette logiske inden i den.

Hvis du ikke skal dette kan du bare bruge primære partitioner.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. august 2004 - 07:40 #9
Lykkedes det ?