Avatar billede angely Nybegynder
15. august 2004 - 18:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

analyse af spies.dk

Jeg har en analyse jeg skal lave af www.spies.dk
Har i nogle guldkorn?
Hvad mener i om sitet?

På forhånd tak
Avatar billede morteeart Nybegynder
15. august 2004 - 18:27 #1
1. Alt for lang loade til på 128 ISDN

2. Fejl i den øverste rullemenu mht. tegnsæt.

3. Fine farve, og god overskuelighed

Dog bryder jeg mig ikke om at der altid er et billede øverst, så man skal kigge lidt ned for at fokusere på teksten.
Avatar billede boris Mester
15. august 2004 - 18:29 #2
Der er ikke hoved og hale på siden, den består af 5 kolonner, hvor for mange ting er klasket på i vild uorden og billedmæssigt er den forstyrrende at kigge på.Man kunne forestille, at der har været en chef som pustede designeren i nakken og ville have alt med på forsiden.
Flash-delen virker meget godt, men burde stå mere centralt og ikke være omgivet af alt det rod.
Avatar billede boris Mester
15. august 2004 - 18:30 #3
Derudover er sidebredden til en 800 skærm, selvom man har 1024, og desforuden skal man scrolle for at få bunden med.
Avatar billede nicklasb Nybegynder
15. august 2004 - 18:40 #4
er det lektier?

Kunne forstille mig det var noget du selv ville lave, og blot ønskede hjælp til at komme igang?
Ville i hvert falde ikke selv kunne bruge forskellige brugers små korte input (dermed ikke sagt at de ikke er super gode). Du skal blot også bare have en hvis form for disposition i din analyse, skønt det "bare" er en analyse (måske endda kun skolkeopgave).
Ud over kritikken skal du også have gode som dårlige punkter med, og tilmed lave en navigationsundersøgelse, en forside-analyse, en informationsanalyse, en brugergruppeanalyse etc.
Hvis det skal være seriøst vil jeg anbefale "Webstedet" fra Systime ( http://www.systime.dk/titel.asp?udgivelseid=3293 ).
Den har jeg selv brugt i lignende opgaver!
Avatar billede morteeart Nybegynder
15. august 2004 - 18:57 #5
boris:

jeg bruger 1024x768 og får ingen scroller i bunden, + at designet er centreret.

Med Mozilla Firefox, "Take Back The Web"
Avatar billede angely Nybegynder
15. august 2004 - 21:03 #6
1000 tak skal i have

>nicklasb...det er lektier, jeg har lavet en analyse efter den metode vi bruger, jeg ville bare lige have lidt input. 8 par øjne ser altid bedre en 1. Jeg kender udemærket bogen du omtaler og ja, den er rigtig god.
Avatar billede boris Mester
15. august 2004 - 21:29 #7
morteeart >>
Jovist er siden centreret, men den fylder stadig kun knap 800 i bredden, dvs udnytter skærmen dårligt.
Det er fint, hvis den ikke scroller hos dig, men det overvejende flertal af sidens brugere har IE. Den scroller forresten også i Netscape.
Når man samtidig overfylder den med tekst og usammenhængende grafik, bliver resultatet rodet og kedeligt.
Avatar billede morteeart Nybegynder
15. august 2004 - 23:51 #8
og jeg siger da mange tak for points. (dog lidt overdrevent mange men whatever)
Avatar billede jps6kb Novice
19. august 2004 - 08:43 #9
Synes den lyse gule falder fuldstændig ved siden af når den ligger på hvis baggrund.