Avatar billede razor_tfh Nybegynder
15. august 2004 - 16:15 Der er 4 kommentarer

Kommer ikke videre og kan ikke se skrivebordet

I går var jeg inde på min computer og slå til sådan at andre brugere på netværket kan bruge min printer (Jeg kører med Windows 98). Da jeg så genstartede kom den til login skærmen til Windows 98 og da jeg trykke 'OK' kom den ikke videre. Der er bare sort skærm, men jeg kan godt flytte rundt med musen. Derefter genstartede jeg og startede op i fejlsikret tilstand, for at ændre det jeg havde lavet om i første omgang. Da jeg så startede op igen, var det samme problem der stadig og jeg har ikke været i stand til at løse det. Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede bredker Nybegynder
15. august 2004 - 16:23 #1
indstaler win 98 igen oveni uden at formatere , så er derstor chance for at det virker , og du mister ikke data
Avatar billede til_dkmaster Nybegynder
15. august 2004 - 16:25 #2
Prøv at kører scanreg.exe fra dos!
Der kan du sætte din PC tilbage til f.eks. i går!
Avatar billede til_dkmaster Nybegynder
15. august 2004 - 16:27 #3
Du starte op i DOS ved, at trykke F8 ligefør computernen booter til windows 98.
Der skal du vælge at starte "kun kommandopromt"
Derefter skriver du scanreg.exe når der står C:\
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. august 2004 - 16:38 #4
Supplement til ovenstående:
scanreg /restore
er kommandoen, du skal bruge for at sætte registreringsdatabasen tilbage.