Avatar billede palle_andersen Nybegynder
14. august 2004 - 23:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

emule - læsning/brug af filer

Jeg mener at vide, at der findes flere lovlige filer på emule.
Men når man nu har fået downloaded disse lovlige filer og de viser sig at være: avg update, sub, cue, img fil og lignende, hvad kan de så bruges til ? Hvordan gør man brug af dem ? Hvilket program eller andet skal der bruges til at få dem aktiveret ? (Jeg har fået dem udpakket med winrar!)
Mvh.
Palle Andersen
Avatar billede m_els Nybegynder
15. august 2004 - 00:07 #1
du skal bruge daemon tools: http://www.daemon-tools.cc/dtcc/portal/download.php
det opretter virtuelle cd drev som du så kan bruge til at indlæse din bin,cue,img fil...
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
15. august 2004 - 11:25 #2
Emule, KaZa osv. bruges til fildelning - og er ikke ulovlige som udgangspunkt,
du kan jo også hente filer via HTTP som er lovlige/ulovlige.

cue/bin, img er ISO formater fra forskellige CD-brænder programmer.
cue/bin er lavet med
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
15. august 2004 - 11:29 #3
ups.

.cue/.bin er lavet med: CDRWIN www.goldenhawk.com
.img er ofte lavet med Nero www.nero.com
.sfv filer bruges til at verificere om filer "virker", så
kan du genhente dem som ikke virker. søg på google.com efter .sfv

.cue/.bin, .img behøves ikke brændes ud på CD for at "se" hvad der er på dem, du anvende det program som m_els angiver: Deamon_tools.

Pas dog på hvad du henter fra fil-delningsprogrammerne... der findes meget ulovligt,
også filer som umiddelbart er lovlige kan indeholde andet end hvad de udgiver sig for.
Avatar billede fahrenheit Nybegynder
15. august 2004 - 12:46 #4
Et andet RIGTIG GODT program til emulation af image-filer (bin, cue, iso osv.) er alcohol 120 %.
det kan hentes her:
http://www.alcohol-software.com
eller
http://www.download.com/Alcohol-120-/3000-2646-10299562.html?tag=lst-0-1
Avatar billede palle_andersen Nybegynder
16. august 2004 - 02:20 #5
Jeg takker foreløbig for alle svar.
Jeg skal på ferie imorgen, så der går et par uger, inden jeg kan prøve de forskellige løsningsmodeller - og give points.
Jeg vender frygteligt tilbage !
Mvh
Palle Andersen
Avatar billede palle_andersen Nybegynder
27. august 2004 - 02:43 #6
Nå, der gik "ged" i den igen.
Jeg ville have givet pointene til fahrenheit.
Jeg ved ikke om det er den bedste løsning, men daemon-tools gav kun problemer.
Jeg hører gerne nærmere om, hvordan jeg retter fadæsen med pointene.
Mvh
Palle Andersen
Avatar billede palle_andersen Nybegynder
27. august 2004 - 03:07 #7
Der gik faktisk også ged i den med "alcohol 120", så jeg tror jeg dropper pointene.
Det skyldes ikke uvilje, men jeg har været nødt til at fjerne begge programmer efter "opstart i fejlsikret tilstand" og det kan jeg jo ikke rigtig bruge til noget.
"Opstart i fejlsikret tilstand" skete efter downloadning af begge programmer og genstart, så jeg ved ikke rigtigt havd jeg skulle have gjort forkert.
Men tak for indsatsen - som desværre ikke har bragt nogen af os noget.
Mvh.
Palle Andersen